logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۴۸۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره دامپزشکی ابهر خبر داد:

واکسیناسیون بیش از ۸۵ هزار رأس دام علیه تب‌برفکی در ابهر

واکسیناسیون-بیش-از-۸۵-هزار-رأس-دام-علیه-تب‌برفکی-در-ابهر
رئیس اداره دامپزشکی ابهر گفت: از ابتدای سال‌جاری تعداد ۷۹ هزار و ۵۰۰ رأس دام سبک و ۵ هزار و ۸۰۰ رأس دام سنگین در شهرستان ابهر علیه بیماری تب‌برفکی واکسینه شدند.

عبداله بیگدلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: با توجه به احتمال بروز بیماری FMD یا همان تب برفکی در منطقه و با عنایت به اینکه بروز و شیوع این بیماری سالانه خسارات هنگفتی به منابع دامی و تولیدات دامی و همینطور دامداران عزیز تحمیل می‌کند، اداره دامپزشکی شهرستان ابهر جهت پیشگیری از بروز این بیماری خطرناک در جمعیت دامی شهرستان و کنترل این مخاطره اقدام به واکسینه کردن دام‌ها در سطح روستاها و دامداری‌های منطقه کرده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه خوشبختانه در شهرستان ابهر بیماری تب‌برفکی بین دام‌ها مشاهده نشده است، گفت: در این راستا و در طول مدت ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۷۹ هزار و ۵۰۰ رأس گوسفند و بز و ۵ هزار و ۸۰۰ رأس گاو و گوساله مایه‌کوبی شده است.

بیگدلی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون ۳۷۱ هزار و ۸۳۹ نوبت سر رأس دام علیه بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در شهرستان ابهر صورت گرفته است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر در پایان با تأکید بر اهمیت موضوع و ضرورت انجام مایه‌کوبی تمامی دام‌های حساس به همه دامداران توصیه کرد: برای انجام مایه‌کوبی دام‌های خود با گروه‌های واکسیناسیون بخش‌های دولتی و خصوصی دامپزشکی همکاری کنند تا بتوان سطح ایمنی مطلوب را در جمعیت دام‌های هدف ایجاد و از خسارات وارده به دامداران جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر