logo
امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۱
[ شناسه خبر : ۳۴۷۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

شهید سلیمانی تصویر فرامرزی از گفتمان مقاومت است

شهید-سلیمانی-تصویر-فرامرزی-از-گفتمان-مقاومت-است
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه واقعیت حضور دشمن در عرصه‌های مختلف باید شناسایی شود گفت: شهید سلیمانی تصویر فرامرزی از گفتمان مقاومت است.

حجت‌ الاسلام تقی محدر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه گفتمان مقاومت در یک نظم جدید شکل می‌گیرد و بیشتر گفتمان‌ها امروزه بر اساس گفتمان‌های مادی در جامعه شکل می‌گیرد گفت: گفتمان مقاومت یعنی ما دنبال جنگ نیستیم و در واقع برای جلوگیری از بروز جنگ و ظلم گفتمان مقاومت صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

وی گفت: گفتمان همان تحقق آزادی است که دارای شاخصه‌های مهم است که مردم می‌توانند با این گفتمان ارتباط گیرند اولین شاخصه گفتمان مقاومت واقع بینی و عقلانیت است گفتمان مقاومت بر اساس واقعیت و مبنای اصلی صورت می‌گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان عنوان کرد: واقعیت حضور دشمن در عرصه‌های مختلف باید شناسایی شود و برخی از افراد متوهب بر این باور هستند که با مذاکره می‌توانند نکاتی حل شود و در واقع می‌توان گفت این  افراد دشمن شناس واقعی نیستند و شناخت درستی از دشمن و نقشه‌های شوم آنها ندارند.

حجت الاسلام محدر ابراز کرد: ایران پس از انقلاب اسلامی، گفتمان ویژه‌ای را در سطح جهان و به ویژه در خاورمیانه به وجود آورده است که نه تنها اختلاف اسا سی با قبل از انقلاب دا شته بلکه ماهیت آن نیز متفاوت است.

وی ادامه داد: این تفاوت بر سه محور اسلام گرایی، استقلال گرایی وحدت گرایی متکی است. اسلام گرایی پایه اصلی گفتمان ایران پس از انقلاب است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان عنوان کرد: اسلام گرایی ایران، نقش اساسی در ظهور نهضت‌ها و گرایش های تند و معتدل اسلامی در منطقه خاورمیانه داشته است.

حجت الاسلام محدر افزود: دفاع بی وقفه از آرمان فلسطین و تاکید بر محو دولت غاصب صهیونیستی و همچنین، برخوردها و تحولات مربوط به وضیعت کنونی شیعیان بحرین و یمن، یکی از نمونه‌های بارز نگاه دینی منطقه به اسلام گرایی ایران است.

وی گفت: نتایج تحقیق نشان می‌دهد که با پیروزی انقلاب اسلامی روح تازه‌ای در کالبد جهان اسلام دمیده شد و با شکل گیری جبهه مقاومت متکی بر شبه نظامیان شیعی قدرت استکبار جهانی و رژیم اسرائیل در منطقه به چالش کشیده شد.

 مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان اضافه کرد: در این میان اشخاص و فرمانده‌هان بصیر و توانمندی چو ن شهید قاسم سلیمانی در پیشبرد سیاست‌های کلان نظام اسلامی در منطقه از جایگاهی ویژه برخوردار است و به الگویی مناسب برای مردمان منطقه تبدیل شده است.

حجت الاسلام محدر ابراز کرد: به عبارت دیگر، بازپردازی هویت دینی در گفتمان حاکم بر نظام اسلامی در رویکرد فرمانده‌هان نظامی جایگاهی ویژه دارد و سردار سلیمانی به عنوان نماد و سمبل هویت ایرانی اسلامی جبهه مقاومت نقش اساسی و از جایگاهی رفیع برخوردار است.

وی عنوان کرد: زمانی که پیامبر اکرم (ص) در مدینه تشریف داشتند برای مدیریت مدینه و ساماندهی آن اصحابی آماده به کار بودند تا بتوانتند شهر مدینه مدیریت شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان تاکید کرد: بنابراین یکی از دلایل موفقیت گفتمان در منطقه وجود گروه‌های مختلف در حول یک محور اصلی است که به درستی ایفای نقش می‌کنند.

حجت الاسلام محدر گفت: نکته دیگر در بحث گفتمان مقاومت مطرح است دیدن منافع حداکثری و ملی است که در این منافع تمام جنبش‌های آزادی بخش مورد هدف قرار داده شده است.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر