logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۹
[ شناسه خبر : ۳۴۷۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان:

لیست‌های حق بیمه کارفرمایان در استان زنجان به صورت هوشمند می‌شود

لیست‌های-حق-بیمه-کارفرمایان-در-استان-زنجان-به-صورت-هوشمند-می‌شود
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: از دی ماه لیست‌های حق بیمه ارسالی کارفرمایان در استان زنجان به صورت هوشمند خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی زنجان؛ محمود عزیزخانی اعلام کرد: از دی ماه لیست‌های حق بیمه ارسالی کارفرمایان در استان زنجان به صورت هوشمند خواهد بود.

بیشتر بخوانید

وی در مورد فرایند طراحی و تولید سامانه لیست هوشمند حق‌بیمه اظهار داشت: طراحی و ساخت پروژه هوشمندسازی لیست‌های حق بیمه ارسالی کارفرمایان از ابتدای سال 1401 آغاز و با توجه به گستردگی و اهمیت پروژه، پس از طی کردن فاز آزمایشی در تعدادی از شعب به صورت آزمایشی آغاز شده بود که نهایتا به‌‌ صورت کامل عملیاتی و مطابق برنامه‌ریزی انجام شده به‌تدریج در کلیه شعب تأمین‌اجتماعی سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان بیان کرد: در راستای تحقق دولت الکترونیک و هوشمندسازی فرآیند لیست و پرداخت حق بیمه، سازمان تامین اجتماعی اقدام به طراحی و ساخت سامانه متمرکز لیست هوشمند نموده است که برای ارسال لیست و پرداخت حق بیمه، کارفرمایان محترم می‌بایست با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی اینترنتی es.tamin.ir و انتخاب گزینه ورود به سامانه، از منوی کارفرمایان -لیست حق بیمه -ارسال لیست حق بیمه، نسبت به انتخاب کارگاه مورد نظر اقدام و پس از انتخاب یک گزینه از فهرستی که شامل گزینه های مختلف ازجمله سوابق لیست ارسالی، بارگذاری فایل لیست حق بیمه، ایجاد لیست حق بیمه آنلاین، کپی لیست ازماه قبل، دریافت فایل راهنما و .... است گزینه مدنظر را انتخاب و فرآیند ارسال لیست را ادامه دهند.

پس از درج اطلاعات بیمه شدگان به صورت دستی یا بارگذاری فایل DBF ( برحسب انتخاب گزینه مربوطه) می‌بایست گزینه ثبت لیست حق بیمه و تایید وارسال را انتخاب نمایند .در صورت انجام صحیح مراحل فوق، سامانه ضمن نمایش موفقیت آمیز بودن بارگذاری لیست و ارائه کد رهگیری، کارفرما را به صفحه جزئیات لیست هدایت مینماید که وضعیت درخواست دراین مرحله "ثبت اولیه " است. صفحه مذکور دارای 3 سربرگ ریزاطلاعات لیست، کارکنان یا بیمه شدگان و خطاها وهشدارها میباشد که در صورت وجود خطای بازدارنده لیست قابل دریافت نبوده و میبایست از قسمت جزئیات لیست نسبت به مشاهده خطاهاز و رفع آن اقدام نمود. ضمنا در این صفحه کاربر میبایست به جهت ادامه فرآیند و انجام محاسبات به صورت برخط و لحظه ای گزینه پردازش را انتخاب نماید. سامانه پس از پردازش لیست و درصورت مغایرت در محاسبات، ضمن اصلاح آن و نمایش مبالغ صحیح در ستون پردازش، وضعیت لیست را در مرحله " تایید نهایی لیست هوشمند" قرار خواهد داد که در صورت مورد تایید بودن محاسبات، کارفرما میبایست نسبت به انتخاب گزینه "پذیرش نتایج پردازش سیستمی " و " ثبت لیست " اقدام در غیر اینصورت گزینه اصلاح لیست یا حذف لیست را انتخاب نماید. 

در صورت انتخاب ثبت لیست و تایید نهایی لیست از سوی کارفرما، سامانه کاربر را به جهت پرداخت حق بیمه به مرحله بعدی هدایت مینماید و لیست در این مرحله در وضعیت "در انتظار پرداخت لیست هوشمند " قرار خواهد گرفت. کارفرما ضمن مشاهده مشخصات مربوط به پرداخت میتواند از طریق گزینه پرداخت از طریق درگاه بانک رفاه نسبت به پرداخت حق بیمه کارکنان به صورت اینترنتی و بدون محدودیت مبلغ اقدام نماید و پس از پرداخت حق بیمه توسط کارفرما وضعیت لیست به "تائید پرداخت " تغییر می‌یابد.

نکته: لازم به ذکر است سامانه لیست هوشمند به گونه‌ای تعبیه شده است که تا زمانیکه پردازش و پرداخت توسط کارفرما موفقیت‌آمیز نباشد هیچ گونه سابقه ای ایجاد نشده و لیست به شعبه ذیربط منتقل نخواهد شد. 

در این پروژه تلاش شده است تا بخش عمده کنترل‌هایی که تاکنون بعد از تکمیل و ارسال لیست حق‌بیمه، در شعب و درر غیاب کارفرما بر روی لیست‌های دریافتی اعمال و در مواردی سبب ایجاد بدهی یا اعمال جریمه برای کارفرمایان می‌شد، به‌صورت برخط و در زمان ثبت لیست بر روی آن اعمال شود و بازخورد لازم برای اصلاح اشکالات و نواقص احتمالی به کارفرما داده شود.

در واقع با اجرای پروژه لیست هوشمند و تعمیم آن به‌صورت کشوری، تمامی پردازش‌های لیست حق بیمه کارفرمایان به‌صورت متمرکز و هوشمند و همزمان باد تکمیل لیست انجام می‌شود و کارفرما فرصت خواهد داشت نواقص احتمالی را پیش از ارسال آن رفع کند.

 مهم‌ترین مزایا و دستاوردهای لیست هوشمند شامل پرداخت برخط و آسان حق‌بیمه، جلوگیری از تضییع حقوق بیمه‌شدگان با ایجاد خطای کاربری، انجام برخط پردازش‌های لیست و مطلع شدن برخط کارفرمایان از نتیجه پردازش‌ها، کاهش ازدحام در شعب و پیشگیری از معطل شدن مراجعان، ایجاد نشدن بستانکاری‌های کاذب، جلوگیری از انباشت بدهی‌ها و جرایم پرداخت لیست، کنترل عناوین شغلی و ریز دستمزدها، کنترل میزان رشد دستمزدها و مزایای مشمول کسر حق بیمه و جلوگیری از بروز خطا و اعتراض کارفرمایان است.

لازم به یادآوری است راهنمای نحوه ارسال لیست حق بیمه هوشمند علاوه بر سامانه خدمات غیرحضوری، در صفحه اصلی پایگاه اطلاع رسانی سازمان تامین اجتماعی به نشانی tamin.ir قابل مشاهده و بهره‌برداری است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر