logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۴۵۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس محیط زیست ماهنشان خبر داد:

افزایش ۱۳.۵ درصدی قوچ و میش در مناطق حفاظت شده انگوران

افزایش-۱۳.۵-درصدی-قوچ-و-میش-در-مناطق-حفاظت-شده-انگوران
رئیس محیط زیست ماهنشان با بیان اینکه سر‌شماری مناطق حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران انجام شده گفت: جمعیت قوچ و میش‌های ارمنی در این زیستگاه به یک هزار و ۳۳۷ راس رسیده است.

حسین‌علی ملکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: بر اساس سرشماری گونه‌های شاخص منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران، جمعیت قوچ و میش‌های ارمنی در این زیستگاه به یک‌هزار و ۳۳۷ راس رسیده است.

بیشتر بخوانید

وی اذعان کرد: سال گذشته تعداد یک‌هزار و ۱۷۹ راس قوچ و میش نژاد خالص ارمنی در منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران سرشماری شد.

ملکی ادامه داد: خوشبختانه با افزایش ۱۳.۵ درصدی جمعیت این گونه ارزشمند در  منطقه حفاظت شده مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: این سرشماری با مشارکت ۳۵ نفر ازمحیط بانان و کارشناسان محیط زیست و مسئولان انجام شده است.

رئیس محیط زیست ماهنشان افزود: قوچ و میش گونه شاخص و غالب منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران شهرستان ماهنشان است.

وی تاکید کرد: با تلاش شبانه روزی محیط‌بانان و مسئولان منطقه امسال جمیعت قوچ و میش در این منطقه نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش خوبی داشته که بیانگر زحمات همکاران در حفاظت از حیات وحش و حراست از زیستگاه آنها تست.

این مسئول تصریح کرد: منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران زیستگاه مناسبی برای قوچ و میش ارمنی است.

ملکی مطرح کرد: در این منطقه گونه‌های شاخص جانوری همچون قوچ و میش ارمنی، پازن (کل و بز)، خرس قهوه‌ای، گراز، گرگ، روباه معمولی، سیاه گوش، سمور سنگی، کبک دری و چیل، باقرقره، سار، دال، شاه بوف وجود دارد.

وی ادامه داد: غاز خاکستری، تنجه، آنقوت، حواصیل، خوتکا، اگرت بزرگ، افعی زنجانی، لاک پشت افغانی و ماهیانی چون سفید رودخانه‌ای، زرده پر و اسبله نیز از دیگر حیواناتی است که در این منطقه زیست می‌کنند.

رئیس محیط زیست ماهنشان اظهار داشت: منطقه حفاظت شده انگوران یکی از قدیمی‌ترین مناطق ایران با مساحتی برابر با ۹۲ هزار و ۲۹۷ هکتار است.

وی خاطر نشان کرد: این منطقه از سال ۱۳۴۹ تحت حفاظت قرار گرفته و یکی از بهترین زیستگاه‌های قوم و میش نژاد ارمنی کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: پناهگاه حیات وحش انگوران نیز که در جنوب شرق منطقه حفاظت شده انگوران واقع شده از سال ۱۳۴۹ تحت حفاظت قرار گرفته و از سال ۱۳۵۴ نیز به پناهگاه حیات وحش تبدیل شده است.

ملکی ادامه داد: مناطق یاد شده دارای مساحت ۲۹ هزار و ۸۳۳ هکتاری است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر