logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۴۳۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی سپاه ناحیه خرمدره:

فاطمه زهرا(س) الگوی حضور اجتماعی و سیاسی زنان مسلمان است

فاطمه-زهرا(س)-الگوی-حضور-اجتماعی-و-سیاسی-زنان-مسلمان-است
مسئول دفتر نمایندگی سپاه ناحیه خرمدره گفت: فطرت كمال‌جویی انسان او را وا می‌دارد تا برای رسیدن به هدف و كمال از بهترین الگوها ‌استفاده کند و فاطمه زهرا (س) الگوی حضور اجتماعی و سیاسی زن مسلمان است.

حجت‌الاسلام اسلام مردانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و لزوم الگو گرفتن و اسوه پیدا کردن گفت: حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) به عنوان برترین بانوی عالم هستی، دارای ابعاد والای شخصیتی و اخلاقی است و این شخصیت، مورد توجه خاص پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌ و‌ آله‌ و سلّم) و اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) و بزرگان مسلمان و غیرمسمان بوده و است و در حقیقت الگوی واقعی برای همگان هستند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به آیه شریفه "من عرف نفسه فقد عرف ربّه" اظهار کرد: هركس شگفتی‌هاى ساختمان روح و جسم خود را بداند و به اسرار و نظامات پيچيده و حيرت انگيز اين اعجوبه خلقت پى برد، راهى به سوی خدا به روى او گشوده مى‌شود، زيرا اين نظم عجيب و آفرينش شگفت‌انگيز نمى‌تواند از غير مبدأ عالِم و قادرى، سرچشمه گرفته باشد، بنابراين، شناختن خويشتن سبب معرفة اللّه و صبغه الله است.

حجت‌الاسلام مردانی افزود: لازمه شناخت هویت و الگو دهی نیز شناخت خود انسان است و اگر خود را نشناسیم به هویت واقعی خود پی نخواهیم برد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اول باید افکار درست شود و بعد رفتار و تا افکار درست نشود رفتار درست نخواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی سپاه ناحیه ابهر با بیان اینکه انسان طبق آیات شریفه قرآن مجید، انسان موجودی دارای کرامت است خاطر نشان کرد: مایه کرامت آدم و نسل آدم، همان روح الهی است و چون خداوند این روح را به انسان داده، فرمود: فتبارک الله احسن الخالقین(مؤمنون،۲۳/۱۴) پس نتیجه آن شد که نوع انسان کریم است و کرامت او هم فقط به خاطر روح انسانی اوست. 

وی خاطر نشان کرد: هر عملی آدابی دارد و اگر آداب رعایت شود آثارش عیان خواهد شد.

این مسئول با اشاره به شخصیت والای سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که نماد امید، اعتماد به‌ نفس، رشادت و رمز استقامت و پیروزی است و به فرموده رهبر معظم انقلاب شهید سلیمانی از سردار سلیمانی برای دشمنان به دلیل برکت خون شهید خطرناک‌تر است لذا آن شهید بزرگوار یک الگوی عینی برای نسل حاضر ایران اسلامی و جوانان مسلمان در سراسر جهان هستند.

حجت‌الاسلام مردانی ادامه داد: امروز اندیشه و جهاد سردار دلها، جبهه مقاومت را به مکتبی نهادینه‌ شده و پیروز تبدیل کرده و جهانیان پیام جهاد و اندیشه سلیمانی را فهمیده و ذلت نظام سلطه و صهیونیسم و تکفیر را مقابل آن جهان دیدند و لذا شهید سلیمانی الگویی بی‌نظیر  و قهرمان اسوه برای همگان هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان نقش و اهمیت و جایگاه زن در نظام خانواده  و قوام جامعه عنوان کرد: به فرموده امام علی (ع) "المراه ریحانه" زن گل است، زن موجودی است رقیق، مظهر زیبایی و لطافت و زن در خانواده اسلامی دارای جایگاه بلندی است و او می تواند با ایفای صحیح نقش همسری و با برقراری آرامش در محیط خانه و خانواده و همچنین با ایفای نقش مادری با تولید نسل و پرورش جنین سالم و تربیت صحیح فرزندان در مسیر الهی نقش عظیمی در رشد و تعالی خانواده و به دنبال آن در جامعه داشته باشد.

حجت‌الاسلام مردانی تصریح کرد: گرایش به الگو و تأثیرپذیری از آن در امور مختلف زندگی فردی و اجتماعی، از جمله گرایش‌های فطری انسان است و فطرت كمال‌جویی انسان او را وا می‌دارد تا برای رسیدن به هدف و كمال از بهترین الگوها ‌استفاده كند.

وی بیان داشت: یکی از عوامل مؤثر در تکوین شخصت انسان، تربیت است. ازبهترین شیوه های تربیت، شیوه عملی الگوهاست، در این شیوه آن چه مطلوب و ارزشمند است الگوپذیری کاملا آگاهانه، هدف‌دار و از روی معرفت و شناخت کامل است.

حجت‌الاسلام مردانی تصریح کرد: قرآن كریم‌ که برای هدایت انسان و پاسخ‌گویی به نیازهای فطری او نازل شده است، کامل‌ترین الگوها‌ را پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت آن حضرت برمی‌شمارد و به صراحت آنها را به عنوان برترین الگوها معرفی می‌کند و حضرت فاطمه زهرا(س) از جمله الگوهای معرفی شده از این خاندان مطهّر است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه مهم‌ترین دلیل انسان کامل بودن حضرت زهرا سلام الله علیها، عصمت اوست، گفت: آیه تطهیر بهترین دلیل عصمت آن حضرت است، طبق این آیه:«همانا خداوند اراده کرده است تا پلیدی را از شما اهل بیت دور سازد و شما را از آلودگی پاک گرداند.»، به همین دلیل حضرت زهرا سلام الله علیها بهترین الگوی زن مسلمان است، زیرا فطرت انسان جویای الگویی است که در سراسر زندگی خود کمترین خطا را دارد، چون ایشان تنها زنی است که مقام عصمت دارد و شایسته‌ترین اسوه است.

مسئول دفتر نمایندگی سپاه ناحیه خرمدره گفت: بعد از ۴۴ سال از سپری شدن پیروزی انقلاب، نقش زنان مسلمان ایران اسلامی با الگوگیری از حضرت زهرا‌ سلام الله علیها در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن در چهار دهه گذشته مؤثر و کارساز بوده و طرف دیگر در انقلاب و نظام جمهوری اسلامی شأن زنان مثال‌زدنی است.

وی درباره نقش زنان در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: از تهیه غذا و توزیع بین تظاهرات‌کنندگان گرفته تا پرستاری و مراقبت از مجروحان نهضت در انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب تا حضور در جبهه و پشت جبهه در هشت سال دفاع مقدس، حضور مؤثر زنان را در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام مردانی در پایان اظهار داشت: امیدواریم بانوان ایران اسلامی با الگوگیری از حضرت زهرا(س) در عبادت و دعا، احترام به همسر، رفتار مناسب و مهرورزی به خانواده و تربیت فرزندان ایران زمین موفق و موید و عاقبت‌بخیر شوند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر