logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۰
[ شناسه خبر : ۳۳۹۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان:

اجساد مفقودی‌های ابهر پس از تلاش‌های شبانه‌روزی هلال احمر پیدا شد

اجساد-مفقودی‌های-ابهر-پس-از-تلاش‌های-شبانه‌روزی-هلال-احمر-پیدا-شد
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با تلاش شبانه‌روزی تیم‌های عملیاتی هلال احمر اجساد 2 مفقودی شهرستان ابهر در ضلع شرقی ارتفاعات قله سندان پیدا شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان، حکمت‌اله هاشمی اظهار داشت: روز دوشنبه حادثه مفقودی 2 نفر از هموطنان توسط یکی از خانواده‌ها به ندای امداد جهت امدادرسانی اطلاع داده شد.

بیشتر بخوانید

وی تاکید کرد: هماهنگی با تیم‌های عملیاتی واکنش سریع و کوهستان در شهرستان های زنجان، ابهر و خرم دره انجام و به صورت آماده باش درآمدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با تشریک مساعی نیروی انتظامی و دادستانی شهرستان ابهر و مدیریت بحران 9 تیم عملیاتی متشکل از 29 نیرو و 6 خودروی عملیاتی از روز دوشنبه /6 آذر / اقدام به جستجو و نجات در منطقه خراسانلو کردند.

هاشمی تاکید کرد: بدون فوت وقت، تیم ها عملیات جستجو و نجات را آغاز کردند و با شب مانی در منطقه خراسانلو و جستجوی مناطق اطراف با همکاری هیئات موتور‌سواری مرکز استان و اهالی روستای مهستان، خراسانلو و تیم آنست این عملیات را با گسترش شعاع ادامه دادند.

وی ادامه داد: شامگاه گذشته با دریافت مجوز از ریاست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور امروز تیم امداد هوایی به توجه به صعب العبور بودن منطقه به ضلع شرقی ارتفاعات قله سندان که ارتفاع آن به 2 هزار و 984 متر می‌رسد، اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: 60نیرو با 15 خودروی کمک‌دار و آمبولانس نیز طی امروز و روز گذشته مجدد عملیات جستجو را ادامه دادند.

هاشمی اظهارداشت: قبل از ظهر امروز ابتدا امکاناتی که مفقودان به همراه داشتند و سپس در شعاع یک کیلومتری نیز اجساد این 2 هموطن پیدا شد.

وی متذکر شد: انتظار می‌رود خانواده‌های مفقودان حادثه مفقودی را هر چه سریع‌تر به هلال احمر و ارگان های متولی اطلاع می دادند تا با مکانسیم و تاکتیک‌های عملیاتی این مفقودین، سالم به آغوش خانواده‌های خود باز می‌گشتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اطلاع رسانی چنین حوادثی در دقایق اولیه به کاهش تلفات جانی کمک قابل توجهی می‌کند.

هاشمی با بیان اینکه این عملیات با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی شهرستان ابهر انجام شد، خاطرنشان کرد: تیم‌های عملیاتی از شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم دره و خدابنده، اهالی روستای مهستان، خراسانلو و هیئات موتور‌سواری مرکز استان از روز دوشنبه در حال جستجو و نجات بودند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر