logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۳۸۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ابهر:

نرخ باسوادی در ابهر به ۹۶ درصد رسیده است

نرخ-باسوادی-در-ابهر-به-۹۶-درصد-رسیده-است
رئیس اداره سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: نرخ باسوادی در شهرستان ابهر در میان افراد ۱۰ تا ۴۹ سال از ۸۹ درصد در سال ۱۳۸۵ به ۹۶.۷ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده‌ است.

علی انصاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: در سال تحصیلی جدید براساس ابلاغ سازمان نهضت سوادآموزی ۱۴۰ نفر در دوره سوادآموزی، ۱۳۲ نفر در دوره انتقال و ۵۴ نفر نیز در دوره تحکیم سواد شرکت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: دوره انتقال، دوره‌ای است که فرصت ادامه تحصیل برای کسانی که دوره سوادآموزی، سوم ابتدایی، چهارم ابتدایی، تکمیلی و پایانی نهضت را گذراندند یا کسانی که فاقد شرایط ادامه تحصیل درآموزش وپرورش رسمی هستند فراهم می‌سازد و مدرک آن معادل ششم ابتدایی است.

انصاری افزود: دوره تحکیم سواد نیز فرصتی برای استمرار و پایداری آموخته‌ها و کاربرد آن برای کسانی است که دوره سوادآموزی، سوم ابتدایی، چهارم ابتدایی، تکمیلی و پایانی نهضت را گذراندند و تمایلی به ادامه تحصیل ندارند و فقط برای جلوگیری از بازگشت به بی‌سوادی است.

رئیس اداره سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت:‌ طول دوره سوادآموزی ۶ ماه معادل ۱۰۰ روز برابر ۴۰۰ ساعت، طول دوره انتقال ۷ ماه معادل ۱۵۰ روز برابر ۶۰۰ ساعت و طول دوره تحکیم سواد ۶ ماه معادل ۲۵ روز برابر ۱۰۰ ساعت است.

وی ادامه داد:‌ طرح‌های نماز کلید بهشت، خواندن با خانواده، حلقه‌های کتاب و کتاب خوانی و آموزش مقدمات کار با رایانه و برگزاری مسابقات مطالعه و کتابخوانی ونشست‌های کتابخوان برای سوادآموزان این شهرستان در سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد:‌ کلیه خدمات آموزشی سوادآموزی به صورت رایگان ارائه خواهد شد و تمام مدارس از پایگاه‌های اصلی تشکیل کلاس‌های سوادآموزی با نظارت و محوریت مدیران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های نهضت سوادآموزی پس از انقلاب در ابهر اظهار داشت: نرخ باسوادی در این شهرستان در میان افراد ۱۰ تا ۴۹ سال از ۸۹ درصد در سال ۱۳۸۵ به ۹۶.۷ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده‌ است.

وی گفت:‌ در حال حاضر از هر هزار نفر در ابهر ۸۸۶ نفر باسواد هستند، که ما تلاش داریم که آمار باسوادان شهرستان را به ۹۹ درصد رسانده و در ادامه فعالیت، بیشتر به کار تعمیق سواد آموزی بپردازیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مدارج بالای سوادآموزان در ابهر گفت:‌ ۴ چهره موفق از استاد دانشگاه و حوزه، کارآفرین، مدیر و معلم در شهرستان شناسایی شدند که تحصیل خود را از کلاس‌های نهضت سواد آموزی آغاز کردند. 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر