logo
امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۳۶۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان ابهر:

اقدامات پیشگیرانه مانع از ساخت و سازهای غیرمجاز در ابهر می‌شود

اقدامات-پیشگیرانه-مانع-از-ساخت-و-سازهای-غیرمجاز-در-ابهر-می‌شود
معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان ابهر گفت: اگر در مرحله پیشگیری ساخت و ساز خوب کار شود خیلی از هدررفت منابع مالی جلوگیری می‌شود‌.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» عباس امیرلو در جلسه کارگروه ویژه ساخت‌‌وساز ضمن تقدیر از رؤسای ادارات گفت: رؤسای ادارات باید گزارشات عملکردهای انجام شده در خصوص ساخت و سازها را به موقع ارسال کنند و رؤسای ادارات باید در امور شهری مددکار فرمانداری باشند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به تقسیم‌بندی ساخت و سازها به بافت مسکونی؛ شهری و روستایی و باغات و اراضی کشاورزی گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز علاوه بر ترویج بی‌قانونی، افزایش خطرات سازه‌های غیراصولی و تضییع حقوق شهروندی را به دنبال خواهد داشت.

امیرلو تصریح کرد: اگر با ساخت و سازهای غیرمجاز مقابله نشود عملاً با حقوق شهروندی زیر پا گذاشته می‌شود و ما موظف هستیم به قانونی که ابلاغ شده پایبند باشیم.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان ابهر گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز پیامدهای بسیار خطرناکی اعم از تغییر کاربری، کوچک شدن اراضی کشاورزی، کاهش تولیدات کشاورزی می‌شود و در دید کلی امنیت غذایی را به خطر می‌اندازد.

این مسئول با بیان اینکه شاهد هستیم متأسفانه زمین‌های کشاورزی عملاً از کاربری‌ کشاورزی خارج می‌شوند و به ویلاهای گردشگری و رفاهی تبدیل می‌شوند و اگر از این ساخت و سازها جلوگیری نشود قطعاً اراضی کشاورزی نابود خواهد شد.

امیرلو خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در برخی ادارات نیروهای بازرسی بسیار کم است ولی با همه این تفاسیر اگر در مرحله پیشگیری ساخت و ساز خوب کار شود از هدررفت منابع مالی جلوگیری می‌شود‌، شهر امانتی در دست ما است و ما در قبال آیندگان باید پاسخگو باشیم بنابراین از رؤسای مربوطه خواهش می‌کنیم در مرحله پیشگیری با جدیت بیشتری کار کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر