logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۳۴۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران:

یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جوان عضو جمعیت هلال‌احمر کشور هستند

یک-میلیون-و-۷۰۰-هزار-نفر-جوان-عضو-جمعیت-هلال‌احمر-کشور-هستند
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هلال‌احمر ایران جزو پنج جمعیت برتر دنیا در جذب اعضای داوطلب است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام هاشم حسینی المدنی امروز در دیدار با امام جمعه زنجان ضمن تبریک هفتاد و ششمین سال تاسیس سازمان جوانان هلال احمر اظهار داشت: در این سازمان وظیفه جذب، سازماندهی، توانمندسازی و بکارگیری و مشارکت اعضا در فعالیت‌های مختلف انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: سازمان جوانان درگاه ورودی هلال احمر به شمار می‌رود چرا که همه اعضا از طریق این سازمان وارد مجموعه شده، آموزش می‌بینند و در گروه های مختلف با هدف ارائه خدمات به هموطنان سازماندهی می‌شوند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در یک سال اخیر یک میلیون و ۱۰۰ هزار جوان جذب این سازمان شده‌اند که پیش از این این تعداد ۶۰۰ هزار نفر بود.

حجت‌الاسلام حسینی المدنی با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۷۰۰ هزار عضو جوان زیر ۳۵ سال در جمعیت هلال‌احمر کشور عضو بوده و برای ارائه خدمات به هموطنان همکاری می‌کنند، گفت: رنج سنی عضویت در سازمان جوانان هلال احمر چهار تا ۳۵ سال است.

وی افزود: کودکان در کانون غنچه‌ها سازماندهی می‌شوند و نوعدوستی، خدمات بشردوستانه، نحوه تماس با امداد و پناه گیری را آموزش می‌بینند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: دانش آموزان، دانشجویان و طلاب نیز در کانون‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و طلاب سازماندهی می‌شوند.

حجت الاسلام حسینی المدنی گفت: در زمان حاضر هلال احمر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عضو داوطلب دارد که در دنیا چنین عددی به نسبت جمعیت وجود ندارد.

وی با تاکید کرد: در این خصوص رتبه اول عضو داوطلب دنیا را داریم و هلال احمر یکی از پنج جمعیت برتر دنیاست.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به گروه های سحر(سفیران حمایت روانی و اجتماعی ) اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۴۵ گروه داشتیم که امسال این تعداد به ۴۵۰ گروه افزایش یافته است.

حجت الاسلام حسینی المدنی گفت: اعضای هر کدام از گروه‌ها چهار نفر شامل فرمانده و سه سرگروه در قالب مسئول روانشناسی، دوستدار فضای کودک، مدیریت روانشناسی فضای مجازی در حوادث و بلایا فعالیت داشته و به آسیب دیدگان خدمات می دهند.

وی خاطرنشان کرد: در مواقعی که حادثه‌ای نداریم این تیم‌ها در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محلات کم برخوردار حضور داشته و به صورت رایگان آموزش می‌دهند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر