logo
امروز : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۰
[ شناسه خبر : ۳۳۴۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر خبر داد:

اجرای ۲۳ طرح سیستم‌های نوین آبیاری در ابهر

اجرای-۲۳-طرح-سیستم‌های-نوین-آبیاری-در-ابهر-
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: در بخش توزیع آب ۲۳ طرح سیستم‌های نوین آبیاری در سطح ۲ هزار و ۳۰۴ هکتار با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال اجرا شده و در حال اجرا است.

حسن مولایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: از اهم وظایف وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ابهر اجرای طرح‌های زیربنایی و استفاده بهینه از منابع آب و صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی است. 

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: در این راستا در بخش تأمین آب احداث بندهای انحرافی، استخرهای معیشتی، احیا و مرمت قنوات، برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی انجام می‌شود و در بخش انتقال آب، احداث کانال‌های آب و لوله‌گذاری و در بخش توزیع آب اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار و کم فشار از جمله اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان ابهر است.

مولایی افزود: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ دربخش تأمین آب، احیا و مرمت قنوات سه رشته قنات با حجم عملیاتی هزار و ۵۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال در بخش انتقال آب اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: در بخش انتقال آب؛ لوله‌گذاری مسیرهای انتقال آب کشاورزی به طول ۷ کیلومتر با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و احداث کانال بتنی به طول ۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در ۶ ماهه اول سال انجام شد.

این مسئول افزود: در بخش توزیع آب نیز ۲۳ طرح سیستم‌های نوین آبیاری در سطح ۲ هزار و ۳۰۴ هکتار با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال اجرا شده و در حال اجرا است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر