logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۳۳۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل محیط زیست استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

واحد‌های صنعتی ملزم به ارائه وضعیت آلایندگی خاک شدند

واحد‌های-صنعتی-ملزم-به-ارائه-وضعیت-آلایندگی-خاک-شدند
مدیرکل محیط زیست استان زنجان گفت: واحد‌های صنعتی بزرگ مشمول پایش خاک شده‌اند و باید گزارشی از وضعیت آلایندگی خاک به محیط زیست ارائه دهند.

<!doctype html>

بیشتر بخوانید

محمدرضا یافتیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: واحد‌های صنعتی و معدنی استان مداوم مورد پایش محیط زیست قرار می‌گیرند و هر دوره سه ماهه واحد‌هایی که دارای آلایندگی هستند ابتدا اخطار می‌گیرند و اگر در دوره بعدی به اخطار‌ها بی‌توجه باشند در فهرست صنایع آلاینده قرار می‌گیرند.

وی افزود: امسال دستورالعملی دریافت شده مبنی بر اینکه واحد‌های صنعتی بزرگ مشمول پایش خاک شده‌اند و باید گزارشی از وضعیت آلایندگی خاک به محیط زیست ارائه دهند.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه با تایید مراجع ذی‌صلاح باید نقاطی انتخاب و مورد آنالیز خاک قرار گیرند، گفت: اگر خاک دارای آلایندگی باشد فرصتی داده می‌شود تا این مسئله برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه اگر در دوره بعدی آلایندگی همچنان باقی مانده باشد، واحد ملزم به پرداخت جرائم آلایندگی، پاکسازی خواهد شد تصریح کرد: بیشترین آلایندگی در استان مختص صنعت است.

یافتیان با اشاره به اینکه یک درصد عوارض آلایندگی مستقیما در اختیار شهرداری‌ها و بخشداری‌هایی که واحد آلاینده در آن منطقه قرار دارد، ارائه می‌شود ادامه داد: امسال سازمان محیط زیست تلاش کرد تا بخشی از جرائم دریافتی را در اختیار محیط زیست قرار دهد اما توفیقی حاصل نشد.

وی با اذعان به اینکه چندان به دنبال پلمپ واحد‌های صنعتی نیستیم و این موضوع در اولویت آخر قرار دارد گفت: عمدتا واحد‌ها به سمت اصلاح می‌روند و نباید نگران بحران در این بخش بود بلکه تخلفاتی انجام و برخوردها صورت می‌گیرد.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان گفت: وقتی واحدی یکبار تخلف می‌کند و در لیست برخورد قرار می‌گیرد اقدام به رفع تخلف می‌کند، با این شرایط در استان به سمتی در حرکت هستیم که شرایط در حال بهینه شدن است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر