logo
امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۳۱۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
اهم مسائل مطرح شده در یکصد و هفتمین جلسه شورای شهر زنجان؛

نرخ سرویس مدارس شهرستان زنجان افزایش یافت+قیمت مصوب

-نرخ-سرویس-مدارس-شهرستان-زنجان-افزایش-یافت+قیمت-مصوب-
با توجه به تمکین نکردن سرویس مدارس به نرخ ۴۱.۵ درصد، با تصویب اعضای شورای شهر زنجان نرخ سرویس مدارس این شهرستان افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» یکصد و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با حضور اعضای شورا، شهردار و خبرنگاران برگزار شد.

بیشتر بخوانید

یکی از لایحه‌ها؛ تصویب اختصاص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت المان غواصان دریادل در میدان بسیج بود.

یکی از لایحه‌ها نیز اجاره ماشین‌آلات برف‌روبی شامل ۱۰ دستگاه خاور، یک دستگاه بابکت، یک دستگاه لودر، ۴ دستگاه گریدر، ۴ دستگاه کامیون شش چرخ، یک دستگاه بیل مکانیلی، ۷ دستگاه تانکر ۱۰ هزار لیتری به مدت ۴ ماه با میزان ۹ میلیارد تومان برای منطقه ۲ و ۴ بود که مورد چالش بود. چرا که یکی از اعضای شورا بر این موضوع که اگر لایحه به تصویب برسد واقعا دستگاه‌ها و ماشین‌آلات در بخش عمرانی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و در حقیقت هزینه ۹ میلیارد تومان برای این امر بالا است، تاکید داشت اما علی‌رغم مخالفت‌ها، مقرر شد در مدت زمان اجاره ماشین‌آلات در ستاد برف‌روبی شهرداری زنجان با مبلغ مذکور، علاوه بر بکارگیری دستگاه‌ها و ماشین‌آلات در ستاد برف‌روبی، دستگاه‌ها در خصوص پروژه‌های عمرانی نیز به کار گرفته شود و در نهایت لایحه به تصویب رسید.

 اصلاحیه نرخ سرویس مدارس شهرستان زنجان یکی دیگر از لایحه‌ها بود چرا که سرویس مدارس به نرخ ۴۱.۵ درصد تمکین نکرده‌اند و افزایش نرخ سرویس‌ها را درخواست دارند. این موضوع مورد بحث اعضای شورا قرار گرفت و شهردار زنجان در این باره گفت: بحث این است که بالاتر از نرخ تورم برای سرویس‌ها قیمت‌گذاری شده و مبالغ تماما به اجرا در نمی‌آید و والدین برای پرداخت سرویس مدارس در مشکل هستند. 

شهردار زنجان گفت: ناظرین باید به این موضوع ورود کنند.

منصور مرادلو یکی از اعضای شورا در این جلسه در خصوص این لایحه اذعان کرد: بر اساس جمعیت در هر اتوبوس تقریبا ۴۰ دانش‌آموز جا‌به‌جا می‌شود که برای هر رفت و هر برگشت ۱۵۰۰ تومان هزینه در نظر گرفته می‌شود و هزینه ایده‌آلی است.

وی ادامه داد: حتی برخی رانندگان و سرویس مدارس برای افزایش درامد، بیش از ۴ دانش‌آموز را در سواری جا‌به‌جا می‌کنند که این موضوع تخلف است.

با این حال با توجه به عدم تمکین سرویس مدارس، مصوب شد نرخ کرایه افزایش یابد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر