logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۵
[ شناسه خبر : ۳۳۱۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

واکنش خانواده شهدا به تمسخر فرهنگ ایثار و شهادت

واکنش-خانواده-شهدا-به-تمسخر-فرهنگ-ایثار-و-شهادت-
جمعی از خانواده شهدا ضمن محکوم کردن هتاکی به فرهنگ ایثار و شهادت خواستار پیگیری قضایی بلاگر هتاک شدند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» در روز‌های گذشته یکی از فعالان عرصه فضای مجازی با انتشار فیلمی موهن به ساحت مقدس شهدا اهانت کرده بود که همین امر موجب واکنش خانواده شهدا به این موضوع شده و آنان در گفتگو با حیات خواستار پیگیری قضایی این فعال عرصه مجازی شده اند.

در این راستا صفیه مدرس همسر شهید مهدی باکری با مقبوح خواندن این ویدئو از مراجع قضایی خواستار پیگیری ماجرا شد.

همچنین مادر شهید محمدحسین محمدخانی معروف به «حاج عمار» از شهدای مدافع حرم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به اتفاقات اخیر در فلسطین اشغالی و کشتار زنان و کودکان مظلوم فلسطین به دست صهیونیست غاصب، ما بار دیگر حمایت همه جانبه خود را از حماس و محور مقاومت اعلام میکنیم و برای دفاع تا پای جان می‌ایستیم. اگر مقام عظمای ولایت اجازه دهند همسر و فرزندان خود را برای دفاع از مظلوم و از بین بردن این رژیم کودک کش و آزادی قبله اول مسلمین می‌فرستیم و شهادت را با آغوش باز پذیرا هستیم.

وی ادامه داد: ما در مقابل هر آن کس که در فضای مجازی مثل این فعال عرصه مجازی اعتقادات دینی و مذهبی ما از جمله شهادت عزیزانمان را به سخره بگیرد، می‌ایستیم و خواستار پیگیری قانونی این یاوه گویی‌ها هستیم.

مشتاق‌فر مادر شهید علی خلیلی در این رابطه با اشاره به این نکته که هر فردی نمی‌تواند در فضای مجازی آزادانه اعتقادات افراد را به سخره بگیرد، بیان کرد: این موضوع باید از طریق مراجع قضایی و قانونی پیگیری شود و دولت باید پیگیر همه این مسائل باشد.

مادر شهید مسعود عسگری از شهدای اربعه حلب با تاکید بر این نکته که اینگونه افراد معلوم الحال هستند، گفت: این افراد برای دیده شدن به هر چیزی چنگ می‌زنند و ما به عنوان خانواده شهدا خواستار این هستیم که این افراد از نظر حقوقی پیگیری شده تا ادب شوند.

پدر شهید مجید قربانخانی شهید مدافع حرم خانطومان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: به این افراد باید فهماند که اگر شهدا نبودند شرایط ما به مراتب از غزه بدتر بود و باید از نظر حقوقی این مسائل پیگیری شود.

همچنین مادر شهید جواد الله کرم با محکوم کردن این فرد و اشاعه این تفکر گفت: همه مردم ایران در صحنه هستند و این افراد نمی‌توانند کاری از پیش ببرند؛ همان جوان‌ها این فرد را به سخره خواهند گرفت چراکه جوانان ما آگاه هستند. باید خیلی زودتر جلوی این فرد گرفته می‌شد و از نظر قانونی باید از اشاعه این تفکر جلوگیری شده و کنترل شود.

زینب شیاس فرزند شهید علی شیاس در این رابطه گفت: عدم شناخت این خانم نسبت به خانواده شهدا باعث می‌شود که چنین فکری داشته باشد. وی با محکوم کردن اقدام این فرد خواستار اقدام قانونی علیه این فعال عرصه مجازی شد.

اقدس حضوری همسر شهید یعقوب احمد بیگی نیز این اقدام را محکوم کرد و گفت: لازم است هم جلوی انتشار اینگونه فیلم‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، گرفته شود و هم با افرادی که در این باره به مقدسات توهین می‌کنند، برخورد قانونی شود.

زهرا سرگلزایی همسر شهید محمد سرگلزایی درخصوص فیلم منتشر شده در فضای مجازی گفت‌: حتما این اقدام را محکوم می‌کنم. این توهین قابل پذیرش نیست و صحبت‌های آن خانم علیه خانواده شهدا را محکوم می‌کنم و باید از طریق مراجع قانونی روند شکایت طی شود.

مهردادخان باباخانی برادر شهید علی خان باباخانی این اقدام را محکوم کرد و گفت: بازتاب‌های مردم را در فضای مجازی درباره صحبت‌های آن خانم علیه خانواده شهدا و شهدا را دیدم. حتما باید با او برخورد قانونی صورت بگیرد تا کسی جرات نکند به مقدسات و شهدا توهین کند.

رسول بلباسی برادر شهید بلباسی گفت: با توجه به این توهین و جسارتی که توسط آن فرد صورت گرفته است، قطعا این مسئله باید قابل پیگیری در مراجع قضایی باشد، من هم مراتب اعتراض خود را اعلام می‌کنم. اگر این شکایات قابل پیگیری باشد حتما باید این اتفاق بیفتد و جلوی این اقدام توهین آمیز گرفته شود تا کسی چنین جراتی به خود ندهد که به خانواده شهدا این گونه جسارت کند.

بیشتر بخوانید

دانشجو

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر