logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۲۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

چالش‌های پیش‌رو در اینترنت اشیاء/ آیا حریم خصوصی تهدید می‌شود؟

چالش‌های-پیش‌رو-در-اینترنت-اشیاء-آیا-حریم-خصوصی-تهدید-می‌شود؟-

اینترنت اشیاء با وجود مزایایی که برای آن متصور است چالش‌هایی را برای زندگی و حریم خصوص افراد به همراه دارد که باید برای آن پاسخی مناسب ارائه شود.

به گزارش موج رسا;شبیه شدن فرهنگ‌ها و چالش‌های هویتی، جریان عظیم اطلاعات و تشویش ذهنی، نقض حریم خصوصی؛ از جاسوسی تا باج‌گیری، ذائقه سازی و حذف اختیار کاربران از چالش‌های پیش رو برای نسل جدید اینترنت یعنی اینترنت اشیاء است.

هرچند که اینترنت اشیاء برای خدمت به انسان و بهبود شرایط زندگی آماده است، اما قطعا در کنار تمامی فرصت‌هایی که برای سهولت در زندگی در آن وجود دارد تهدیداتی نیز بر آن متصور است، اینکه شما بدانید همه فعالیت‌هایی که قرار است با اینترنت اشیاء بر آن نظارت کنید غیر از خودتان چشمان دیگری نیز بر این کارها تسلط دارد می‌تواند خطرناک باشد و شبهه نقض حریم خصوصی را نیز در ذهن بوجود آورد.

با شیوع اینترنت اشیاء بسیاری از ابزارها با کارکردها سنتی و فرهنگی جای خود را به ابزار نوین خواهند داد و این یکسان شدن موجب می‌شود مرزهای جعفرافیایی از بین رفته و عملا فرهنگ‌ها نیز با چالش مواجه شوند. از سویی دیگر حجم بالای اطلاعات موجب تشویش اذهان شده اضطراب را کاهش می‌دهند. راهکار اندیشمندان در حوزه سواد مجازی محدود کردن استفاده از اینترنت است.

قطعا با اینترنت اشیاء حریم خصوصی شما نقض می‌شود همه ابزار هوشمندی که به اینترنت متصل خواهد شد توسط آژانس‌های اطلاعاتی شنود و جاسوسی می‌شوند و از آن مهمتری به راحتی از سوی هکرها نفوذ به اطلاعات شخصی شما ممکن می‌شود.

نکته دیگر در خصوص چالش اینترنت اشیاء این است که کاربران تصور می‌کنند در یک محیط آزاد و با اختیار خود در حال انتخاب هستند در حالیکه واقعیت این است که ابزارهای فناوری با جمع آوری اطلاعات از شما و با مهندسی افکار، ابتدا ذائقه سنجی و سپس ذائقه سازی خواهند کرد.

در ادامه برای اطلاع بیشتر از چالش‌های اینترنت اشیاء اینفوگرافی زیر را مطالعه کنید.

چالش‌های پیش‌رو در اینترنت اشیاء/ آیا حریم خصوصی تهدید می‌شود؟

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر