logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۲۷۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

تزریق واکسن آنفولانزا برای کودکان 6 ماه تا 5 سال الزامی است

تزریق-واکسن-آنفولانزا-برای-کودکان-6-ماه-تا-5-سال-الزامی-است-
معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان با بیان اینکه تمام کودکان زیر پنج سال جزو گروه‌های پر خطر برای عوارض آنفولانزا هستند گفت: تزریق واکسن آنفولانزا برای کودکان 6 ماه تا 5 سال الزامی است.

مشهود تقیلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه کودکان 6 ماه تا هشت سال تمام که فقط یک دوز واکسن آنفولانزا در طول زندگی دریافت کرده یا سابقه واکسیناسیون آنفولانزا در آن‌ها نامعلوم است باید دو نوبت واکسن آنفولانزا دریافت نمایند گفت: اولین نوبت باید به محض در دسترس قرار گرفتن واکسن و نوبت بعدی باید حداقل با فاصله چهار هفته تزریق شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: تمام کودکان زیر پنج سال جزو گروه‌های پر خطر برای عوارض آنفولانزا هستند اما در این گروه کودکان زیر دو سال بالاترین خطر را دارند و با توجه به پوشش ناکافی واکسیناسیون کووید در اطفال کشور و مشابهت بسیار زیاد علایم دو بیماری پیشنهاد می‌شود و تمام کودکان 6 ماهه تا پنج ساله مهد کودک حتما واکسینه شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان عنوان کرد: افراد در گروه سنی 6 ماه تا 18 سال که تحت درمان طولانی مدت با اسپرین و یا داروهای حاوی سالسیلات هستند توصیه می‌شود در اولین فرصت نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

تقیلو گفت: تمام مسافرین که قصد سفر به سایر کشورها را دارند جهت کاهش خطر ابتلا به آنفولانزا توصیه می‌شود حداقل 2 هفته قبل از سفر نسبت به انجام واکسیناسیون آنفولانزا اقدام نمایند.

وی ابراز کرد: تمام افراد بالای 65 سال سن،  و بیماران دارای نقص ایمنی مشمول دریافت واکسن آنفولانزا هستند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر