logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۲۴۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر:

بیش از 33 هکتار از مراتع ابهر در آتش سوخت

بیش-از-33-هکتار-از-مراتع-ابهر-در-آتش-سوخت
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر گفت: ۳۳.۵ هکتار از مراتع شهرستان ابهر در شش ماه ابتدای سال‌جاری بر اثر بی‌احتیاطی در آتش سوخت.

بابک کاظمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۷ مورد حریق در عرصه‌های طبیعی شهرستان رخ داده و ۳۳.۵ هکتار از مراتع در آتش سوخته است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه بیشترین میزان آتش‌سوزی در مراتع روستای مرشون بوده است، گفت: بی‌احتیاطی گردشگران و مسافران عامل ۹۰ درصد از حوادث حریق در مراتع شهرستان است و عوامل طبیعی چون گرما و پوشش گیاهی ۱۰ درصد در وقوع آتش‌سوزی نقش دارد.

کاظمی با بیان‌ اینکه در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۴۴.۵ هکتار از مراتع شهرستان دچار حریق شد، گفت: شش ماه ابتدایی سال‌جاری آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی شهرستان در مقایسه با سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته که علت آن افزایش آگاهی مردم و دامداران در خصوص حفظ پوشش گیاهی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر گفت: هر سال شاهد هستیم با آغاز فصل گرما، بالا رفتن برودت هوا، خشکی علوفه‌ها و گونه‌های مرتعی وقوع آتش‌سوزی در مراتع افزایش‌ پیدا می‌کند، در این بین بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد عامل انسانی درصد اصلی بروز حریق‌ها را به خود اختصاص داده است.

این مسئول با بیان اینکه همشهریان عزیز با دیدن آتش و یا دود در مراتع، قبل از گسترش حریق، لطفا نسبت به خاموش کردن آن اقدام کنند و در حالت وسیع مأمورين منابع طبیعی را با شماره تلفن ثابت ۰۲۴۳۵۲۷۸۰۹۰ و شماره ۱۵۰۴ مطلع کنند و سایر ادارات زیربط را نیز در جریان وقوع حریق قرار دهند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر