logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۲۳۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان خبر داد:

برنامه‌ریزی نصب ۳ هزار نیروگاه خورشیدی در استان زنجان

برنامه‌ریزی-نصب-۳-هزار-نیروگاه-خورشیدی-در-استان-زنجان
جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان از برنامه‌ریزی ایجاد و راه‌اندازی ۳ هزار نیروگاه خانگی خورشیدی برای خانواده‌های کم‌برخودار، در استان زنجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» سردار ابوالفضل طهماسبی امروز ۲۸ شهریور ماه در کارگروه بسیج سازندگی استان زنجان، با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: قرارگاه‌های مختلفی در بسیج در حال فعالیت است از جمله بسیج اصناف، بسیج پزشکان، بسیج کارمندی، بسیج دانش‌آموزی و بسیج سازندگی و دانشجویی که اقدامات موثری را در بحث محرومیت زدایی انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در طرح کمک مومنانه تا مرداد ۱۴۰۲ توزیع ۲۷ هزارو ۵۷۸ بسته معیشتی بین نیازمندان در سطح استان انجام شده است. 

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به نذر قربانی با ۲۳۳ راس که با همکاری مردم و پایگاه‌های بسیج انجام شد گفت: در طرح اطعام و نذری نیز ۶۶ هزار پرس غذا بین نیازمندان توزیع شد.

وی با اشاره به تهیه ۳ هزارو ۴۳۷ بسته بهداشتی و توزیع بین نیازمندان گفت: ۲ هزارو ۵۴۷ البسه و کفش نیز تهیه و توزیع شده است.

سردار طهماسبی با اشاره به مرمت ۴۳ مسکن محرومان که از ظرفیت کمیته امداد نیز استفاده شده است، اذعان کرد: یک هزارو ۱۲۵ بسته لوازم التحریر نیز تهیه بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شده است با این وجود جدیدا یک هزارو ۵۰۰ کیف نیز تهیه شده و بین نواحی توزیع شده است اما نیاز به کمک برای تامین نوشت‌افزار وجود دارد.

وی با اشاره به کمک به ایجاد اشتغال در ۶۴۴ طرح؛ خاطرنشان کرد: به آزادی ۷ زندانی نیز کمک شده و ۴۸۰ نفر نیز مشاوره حقوقی دریافت کرده‌اند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به تهیه و اهدا کمک جهزیه به تعداد ۲۹۲ سری، اذعان کرد: ۱۶۹ سری جهزیه نیز آماده و توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به مشارکت در برپایی موکب‌ها در جاماندگان اربعین نیز بیان کرد: ۱۰۵ گروه جهادی در این امر شرکت داشتند.

سردار طهماسبی با اشاره به برگزاری دومین یادواره خدمت در ۲۳ مرداد که با همکاری برخی ارگان‌ها با حضور سردار زهرایی برگزار شد، گفت: ۱۲۵ طرح عمرانی و جهادی نیز به افتتاح رسید.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به فعالیت قرارگاه اقتصاد مقاومتی نیز یادآور شد: در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ تسهیل‌گری و راه‌اندازی ۱۰ صندوق قرض‌الحسنه با ۴۰۰ عضو و پرداخت ۲۱۲ فقره وام اشتغالزایی به مبلع ۶۰۰ میلیون تومان از محل همین صندوق‌ها انجام شد.

وی بیان کرد: جمع کل صندوق‌ها از سال ۹۷ به تعداد ۶۳۷ صندوق با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان رسیده و ۲۵۰۰ کمک به ایجاد اشتغال خانگی نیز انجام شده است.

سردار طهماسبی با اشاره به اینکه در ۶ ماه سال ۱۴۰۲ تسهیلگری و راه اندازی یک تعاونی اشتغالزا و چند نمایشگاه اقتصاد مقاومتی برای عرضه محصولات تشکیل شده است گفت: در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ در حدود ۶۵۲ طرح اشتغالزایی با ۱۱۳۲ نفر اشتغال به مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای ایجاد و راه‌اندازی ۳ هزار نیروگاه خانگی خورشیدی ۵ کیلوواتی برای خانواده‌های کم‌برخودار انجام شده است، تصریح کرد: ۳۰ مورد ساخته و تحویل شده و ۱۴۰ مورد نیز عقد قرار داد شده و در حال اجرا است‌.

وی ادامه داد: با قرارگاه خاتم برای تجهیز یک کارگاه چاقو‌سازی و دو کارگاه خیاطی نیز اقداماتی انجام شده است.

سردار طهماسبی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه استان زنجان و کرج جزو اولین استان‌هایی است که در بحث آبرسانی به روستا‌ها موفق عمل کرده است، گفت: مقرر شده تا در فاز بعدی آبرسانی به ۱۵۷ روستا انجام شود با این حال جاگذاری لوله در سد گلابر رو به اتمام است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر