logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۴
[ شناسه خبر : ۳۲۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان خبر داد

تحصیل 5 هزار دانشجوی کاردانی در دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان

تحصیل-5-هزار-دانشجوی-کاردانی-در-دانشگاه-علمی-کاربردی-استان-زنجان

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان گفت: 5 هزار و 700 نفر دانشجوی دارای انتخاب واحد داریم که تعداد 5 هزار نفر در مقطع کاردانی و تعداد 4 هزار نفر در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند.

به گزارش موج رسا; حسن طغری‌نگار صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی امسال 25 سالگرد تاسیس را جشن می گیرد.

وی ابراز کرد: واحد دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان دارای 20 مرکز می باشد که از این تعداد 18 مرکز دارای مجوز و فعال هستند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان با اشاره به تعداد دانشجویان این دانشگاه افزود: در حال حاضر دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان دارای 9 هزار دانشجو می باشد.

وی با اشاره به تعداد انتخاب واحدهای دانشجویان گفت: 5 هزار و 700 نفر دانشجوی دارای انتخاب واحد داریم که تعداد 5 هزار نفر در مقطع کاردانی و تعداد 4 هزار نفر در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند.

طغری‌نگار بیان کرد: در این دانشگاه تعداد دانشجویان آقا 6 هزار و 500 نفر و تعداد دانشجویان خانم 2 هزار و 700 نفر می باشد که 70 درصد را آقایان و 30 درصد را خانم ها تشکیل می دهند.

وی با اشاره به حوزه های تحصیل دانشجویان در دانشگاه علمی کاربردی عنوان کرد: 4 حوزه فرهنگ و هنر, کشاورزی, مدیریت و خدمات و صنعت در این دانشگاه تدریس می شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان به تعداد دانشجویان در این حوزه ها اشاره و ابراز کرد: در حوزه فرهنگ و هنر تعداد یک هزار دانشجو در حوزه کشاورزی 134 دانشجو در حوزه مدیریت و خدمات 4 هزار و 800 نفر که بیشترین دانشجو در این حوزه فعالیت دارد و در بخش صنعت 3 هزار و 200 نفر تحصیل می کنند.

وی به تعداد کد رشته های این دانشگاه در مهر ماه سال جاری اشاره و عنوان کرد: امسال 199 کد رشته داریم که بیشترین سهم مربوط به مقطع کاردانی که 122 کد رشته دارند و 77 کد رشته هم مربوط به مقطع کارشناسی است.

طغری‌نگار افزود: دانشگاه علمی کاربردی دارای دوره های تک پودمان می باشد که دانشجو 500 ساعت آموزش می بیند و مهارت لازم را کسب می کند و وارد بازار کار می شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر