logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۱۸۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی خرمدره در گفتگو با موج‌رسا:

۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی خرمدره از پایاب سد کینه ورس منتفع شد

۲۵۰-هکتار-از-اراضی-کشاورزی-خرمدره-از-پایاب-سد-کینه-ورس-منتفع-شد
مدیر جهاد کشاورزی خرمدره گفت: در حال حاضر ۲۵۰ هکتار شبکه که برای اراضی پایاب سد کینه‌ورس در خرمدره اجرا شده بود قابلیت استفاده دارد که هفته دولت امسال به افتتاح می‌رسد.

علی محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»گفت: اراضی پایاب سد کینه‌ورس مشترک دو شهرستان ابهر و خرمدره می‌باشد که در حدود ۱۶۰۰ هکتار از اراضی شبکه آب اجرا شده است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه سهم شهرستان خرمدره از اراضی پایاب سد در حدود ۹۷۰ هکتار است افزود: به دلیل کمبود بارندگی و بحث خشکسالی مصوب شد تا اراضی که فاقد چاه عمیق کشاورزی هستند از طریق آب سد آبیاری شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمدره گفت: در حال حاضر ۲۵۰ هکتار شبکه که برای اراضی پایاب سد کینه‌ورس در خرمدره اجرا شده بود قابلیت استفاده دارد و هفته دولت امسال به افتتاح می‌رسد.

وی بیان کرد: در حال حاضر میزان محدودی آب از سد اختصاص یافته است اما در آینده برای کل شبکه آب اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برای اراضی پایاب سد کینه‌ورس ۲۲ میلیارد تومان هزینه شده است گفت: اگر پروژه روان باشد به تدریج اعتبار تزریق می‌شود تا در نهایت به مرحله افتتاح کلی برسد.

محمدی بیان کرد: محصول عمده‌ای استفاده کننده از آب سد بیشتر باغی است و بیشتر اراضی روستای رحمت‌آباد از آب این سد استفاده می‌کنند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر