logo
امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۰
[ شناسه خبر : ۳۱۷۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

۳۲ موکب زنجانی آماده ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی

۳۲-موکب-زنجانی-آماده-ارائه-خدمات-به-زائران-اربعین-حسینی
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان از تشکیل ۳۲ موکب برای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین خبر داد و گفت: یک موکب در ایجرود، یک موکب در بزینه‌رود، ۴ موکب در مرز مهران، ۲ موکب در مرز خسروی و ۲۴ موکب در عراق مستقر خواهند شد.

ذبیح‌الله علی‌بابایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی "موج رسا"; از تشکیل ۳۲ موکب برای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین خبر داد و گفت: یک موکب در ایجرود، یک موکب در بزینه‌رود، ۴ موکب در مرز مهران، ۲ موکب در مرز خسروی و ۲۴ موکب در عراق مستقر خواهند شد.

بیشتر بخوانید

وی زمان خدمات‌دهی موکب‌ها را از ۶ شهریور اعلام کرد و افزود: ۱۰ موکب در نجف، ۷ موکب در کربلا و یک موکب در سامرا خدمات رسانی خواهند کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان گفت: این موکب‌ها برای ۲۰ هزار نفر اسکان شبانه روزی و در هر وعده غذایی برای ۵۰ هزار نفر تدارکات لازم را پیش‌بینی کرده‌اند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان زنجان با بیان اینکه آخر مرداد ماه اغلب موکب‌ها اقلام مورد نیاز، مواد غذایی، آب، داربست‌ها، چادر‌ها را به کشور عراق انتقال خواهند داد گفت: از پنجم و ششم شهریور ماه موکب‌ها خدمات دهی را آغاز خواهند کرد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان زنجان خاطر نشان کرد: موکب مرکزی زنجان که موکب بسیار موفقی است در نجف مستقر خواهد بود و ستاد عتبات نیز مستقیما مدیریت را برعهده دارد.

وی در ادامه در مورد نذورات جمع‌آوری شده در موکب‌ها نیز گفت: نذورات بعد از جمع‌آوری به یک حساب مشخصی که هر موکب با تایید ستاد عتبات دارد انتقال می‌یابد. 

علی‌بابایی گفت: همزمان که مجوز موکب صادر می‌شود پیرینت حساب‌ها نیز از موکب‌داران درخواست می‌شود و میزان وصولی موکب، محل استفاده نذورات، هزینه‌کرد مورد بررسی قرار می‌گیرد و دقت می‌شود تا نذورات مردم در جای خود مصرف شود و جای دیگر هزینه نشود.

وی با اشاره به اینکه عمدتا مردمی که نذورات می‌دهند محل مصرف را نیز مشخص می‌کنند تصریح کرد: به طوری که گاها افراد مشخص می‌کنند نذری اهدا شده برای خرید آب، غذا، یا سایر اقلام استفاده شود بنابراین مبلغ دریافتی در همین محل صرف می‌شود.

 

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳ ]
سلام و عرض ادب لطفا شماره کارت اعلام فرمایید
فرم ارسال نظر