logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۱۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

عوارض استفاده از سفره‌های یک بار مصرف

عوارض-استفاده-از-سفره‌های-یک-بار-مصرف-

استفاده از مشتقات ساخته شده از پلاستیک به تازگی در دنیا رایج شده اما این وسایل می‌توانند سبب ابتلای انسان‌ها به بیماری‌های فراوانی شوند.

به گزارش موج رسا; این روز‌ها  استفاده از محصولات وینیل از جمله سفر‌های رومیزی یک بار مصرف دردنیا بسیار متداول شد و راحتی استفاده، عدم نگرانی از بابت کثیف شدن وسایل و دور انداختن این سفر‌ها در کنار هزینه کم خرید سبب تمایل بسیار زیاد افراد در سراسر دنیا به استفاده ازاین وسایل شده است.

عوارض سفره‌های یک بار مصرف
سفره یک بار مصرف برپایه وینیل تنوع فراوانی در طرح دارند و نقش‌های رنگین آن‌ها سبب کشش و علاقه افراد به خرید این محصولات می‌شود.


بسیاری از افراد در مسافرت و پیک نیک، از این سفره‌های یک بار مصرف استفاده می‌کنند، همچنین آن دسته ازافرادی که دارای فرزندان خردسال هستند برای گذران اوقات فراغت، بازی با آب رنگ و شن و ماسه و وسایلی از این دست که امکان کثیف شدن خانه و فرش وجود دارد به عنوان زیرانداز از سفره‌های یک بار مصرف استفاده می‌کنند.

عوارض سفره‌های یک بار مصرف
اما این دسته از مشتقات نفتی می‌توانند سبب ابتلای افراد به بیماری‌هایی از جمله دیابت نوع دو، سرطان، انواع حساسیت‌ها و آلرژی‌های پوستی، بیماری هایی، چون چاقی و سندروم متابولیک درافراد شوند.


محصولات وینیل حاوی بوی خاصی هستند، تماس با آن‌ها می‌تواند باعث ورود مواد سمی به بدن شود، همچنین این مواد درچرخه طبیعت جذب نمی‌شوندو برای قرن‌ها باقی می‌مانند و به این ترتیب باعث آلودگی شدید محیط زیست می‌شوند.

عوارض سفره‌های یک بار مصرف
کارشناسان درجدیدترین تحقیقات خود دریافتند مواد شیمیایی موجود در محصولات پلاستیکی می‌توانند وارد چرخه غذایی حیوانات بوی‍ژه حیوانات آبزی شوند و در نهایت باعث ورود این مواد به بدن انسان‌ها شوند.


محققان به افراد توصیه می‌کنند بوی‍ژه برای کودکان از سفره‌های پارچه‌ای استفاده شود تا درصد ابتلا به بیماری‌های پوستی، آلرژی و بیماری‌های مزمن در آن‌ها کاهش پیدا کند.

عوارض سفره‌های یک بار مصرف
ارزان بودن این وسیله و استفاده راحت از آن نباید بهانه‌ای برای توجیه کم کاری و تنبلی دراستفاده ازوسایل سلامت درخانه و محل کار شود.


کارشناسان توصیه می‌کنند افراد از رومیزی‌های از جنس پارچه کتان برای صرف غذا برروی آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر