logo
امروز : یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۱۴۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
اهم موارد مطرح شده در نماز جمعه شهرستان‌های زنجان؛

رزمایش فداییان ولایت، پاسخ دندان شکن به گنده‌گویی‌های آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی بود

رزمایش-فداییان-ولایت،-پاسخ-دندان-شکن-به-گنده‌گویی‌های-آمریکا-و-رژیم-جعلی-صهیونیستی-بود
رزمایش فداییان ولایت، پاسخ دندان شکن به گنده‌گویی‌های آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی مبنی بر اعلام انجام رزمایشی مشترک در سرزمین‌های اشغالی و تمرین حمله به ایران بود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام، حسینعلی زاهدی‌پور امام جمعه خرمدره در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر با اشاره به پیام‌های رزمایش فداییان ولایت ۱۴۰۲ اظهار داشت: رزمایش فداییان حریم ولایت ۱۴۰۲ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه با رسیدن به اهداف خود و کسب نمره مطلوب از ناظران و طراحان رزمایش در ستادهای عالی ارتش و ستادکل نیروهای مسلح به کار خود پایان داد تا تمرین بزرگ و مناسب دیگری باشد برای تیزپروازان نیروی هوایی ارتش در دفاع از مرزهای هوایی این کشور، در این میان چند نکته به نظر حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید

امام جمعه خرمدره گفت: رزمایش فداییان ولایت، پاسخ دندان شکن به گنده‌گویی‌های آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی مبنی بر اعلام انجام رزمایشی مشترک در سرزمین‌های اشغالی و تمرین حمله به ایران بود. 

وی ادامه داد: رزمایش فداییان ولایت با استفاده از توانمندی‌های بومی از جمله هواپیمای هواپیمای سی 130 ساخت ایران و گسترش گستره رزمایش تا جزایر سه‌گانه، بیانگر قاطعیت نظامی ایران در حفاظت از خاک‌های سرزمینی ایران اسلامی است. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور اذعان کرد: این رزمایش نشان داد که پاسخ مردم و مسئولان کشور عزیز ایران، در برابر زیاده‌خواهی و تهدیدهای خیالی آمریکا، سخت و پشیمان‌کننده خواهد بود. 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کمک به تأسیس مرکز شیمی درمانی بیمارستان بوعلی خرمدره ضرورت دارد؛ افزود: پیشنهاد می‌شود با توجه به اولویت موضوع، فعلا کمک‌های ارائه شده به مهرانه و شبکه بهداشت و درمان، به این مرکز اختصاص پیدا کند. مشروط به اینکه مسئولان بیمارستانی هم با توجه به کمک مردم، تعرفه‌های دولتی را برای بیماران اعمال نکنند. مشکلی که در بسیاری از مراکز درمانی خیریه وجود دارد و آن اینکه بسیاری از این مراکز به لحاظ دریافت هزینه‌های درمانی تفاوتی با مراکز دیگر ندارند. 

 

حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری، امام جمعه ماهنشان نیز در نماز جمعه عاشورای این هفته با اشاره به پنجم مرداد روز نماز جمعه و با بیان اهمیت نماز جمعه اظهار داشت: از افتخارات امت اسلامی نماز جمعه و عاشورا می‌باشد.

وی از مردم و مسئولین و هیئت‌های مذهبی خواست تا در میعادگاه‌های نماز جمعه شرکت نموده و از برکات آن بهره مند شوند.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به رزمایش فداییان ولایت که یازدهمین مورد از نوع خود بوده گفت: این رزمایش پاسخی مناسب به تمام ادعاهای آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده که با استفاده از پهپادهایی مثل سیمرغ لرزه بر تن دشمن افکند از نتایج این رزمایش تامین امنیت مناسب برای فضای کشور بود.

وی ادامه داد: علت اصلی تحرکات اخیر آمریکا در خلیج فارس جلوگیری از استقرار ثبات و شکل‌گیری روابط مثبت میان کشورهای غرب آسیا است. 

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به روز کارآفرینی و اموزش‌های فنی و حرفه‌ای این را گرامی داشته و از زحمتکشان این عرصه تشکر نمودند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهترین وسیله و ظرفیت جهت ایجاد اشتغال و رسیدن به اقتصاد مقاومتی می‌باشد از مسئولین امر خواست تا مرکز فنی حرفه‌ای شهرستان ماه نشان را بیش از پیش تقویت نمایند تا شاهد ظهور برکات بیشتر این مرکز باشیم.

امام جمعه ماهنشان روز تجلیل از اسرا و مفقودان را گرامی داشته و اسرا را سند زنده و یادگاران جنگ و جبهه خواندند و لزوم توجه ویژه به آنان را خواستار شدند و مفقودان را سند مظلومیت ملت ایران دانستند.

وی روز یکشنبه هشتم مرداد دوازدهم محرم روز شهادت مظلومانه حضرت امام زین العابدین را تسلیت عرض نموده و با بیان اینکه نسل جدید و جوان ما نیاز به معرفت و شناخت نسبت به ائمه اطهار دارند افزود: روز و ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار بهترین فرصت برای معرفت افزایی میباشد. 

حجت‌الاسلام علی‌اکبری همچنین روز نهم مرداد سیزدهم محرم روز اهدای خون را گرامی داشته و از نبود مرکز اهدای خون در شهرستان ماهنشان گلایه نمودند و از مسئولین امر خواستند در این مورد اقدام نمایند.

 

حجت‌الاسلام علی موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قیدار اظهار داشت: عاشورا محصور در یک‌زمان و مکان خاص نیست بلکه آغازی بی‌پایان و طلوعی بی‌غروب است و این همان معجزه بیانی پیغمبر اسلام(ص) است.

وی افزود: شهادت امام حسین حرارت و سوزی و آتشی در دل مؤمنین قرار داده که گذشت زمان و حوادث آن را سرد نمی‌کند و به فراموشی نمی‌سپارد. اولین ملاحظه این است که از ابعاد این سوز و حرارت، ایجاد فرصتی بی‌نظیر برای روشنگری، بصیرت‌افزایی و معرفت‌آموزی و جهاد تبیین برای جبهه حق است.

امام جمعه قیدار گفت: در واقع حماسه حسینی(ع) دو مرحله اساسی داشته و دارد؛ مرحله عملیاتی‌اش تا عصر روز عاشورا تمام شد؛ و مرحله دوم که مرحله جهاد تبیین و زنده نگه‌داشتن خط فکری عاشورا است که به زعامت امام سجاد علیه السلام و پرچم‌داری حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) آغاز شد و تا روز قیامت ادامه دارد.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: دلیل اصلی زنده ماندن، رشد و رواج فرهنگ عاشورا وابسته به پویایی و مانایی همین مرحله دوم یعنی جهاد تبیین سجادی و زینبی است.

وی در ادامه با اشاره به پیام‌های رزمایش فداییان ولایت ۱۴۰۲ گفت: رزمایش فداییان حریم ولایت ۱۴۰۲ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه با رسیدن به اهداف خود و کسب نمره مطلوب از ناظران و طراحان رزمایش در ستادهای عالی ارتش و ستادکل نیروهای مسلح به کار خود پایان داد تا تمرین بزرگ و مناسب دیگری باشد برای تیزپروازان نیروی هوایی ارتش در دفاع از مرزهای هوایی این کشور.

امام جمعه قیدار ادامه داد: به نظر می‌رسد رزمایش اخیر فداییان حریم ولایت که یازدهمین مورد از نوع خود بوده، پاسخ مناسبی به رزمایش مشترک دو هفته قبل آمریکا و رژیم صهیونیستی در در سرزمین‌های اشغالی و ادعای واهی آنها بود.

وی تصریح کرد: ارتش ایران در این رزمایش از پهپادهایی برای بمباران و شناسایی استفاده کرد که تا عمق دو هزار کیلومتری قادر به نفوذ و عملیات هستند، یعنی به راحتی می‌توانند به سرزمین‌های اشغالی بروند، اهداف صهیونیستی را بمباران یا شناسایی کنند و به خانه بازگردند، بدون نیاز به سوختگیری مجدد. پهپاد سیمرغ از این نوع است که میتواند لرزه بر تن هر دشمنی افکند.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه نمایش توانمندی‌های جدید نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در این رزمایش به‌دلیل فناوری و دانش‌بنیان‌شدن تجهیزات و تسلیحات و به‌ویژه ارتقای توان بومی بود گفت: به خوبی از پس آزمایش‌های سخت رزمایش نیز با موفقیت برآمدند. این توانمندی بومی و متکی به درون باعث شده امنیت بسیار مناسب و قابل قبولی برای فضای کشور از شمال تا تنگه هرمز و جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی تا مرزهای شمالی و شمال غرب تا جمهوری آذربایجان و افغانستان تأمین شود به گونه‌ای که هیچ دشمنی توان نفوذ و تجاوز به حریم هوایی کشور جمهوری اسلامی ایران را نداشته باشد و حتی فکر چنین عملیاتی نیز برایش دردناک باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر