logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۱۲۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان خبر داد:

مشاهده بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه حفاظت شده انگوران

مشاهده-بیماری-طاعون-نشخوارکنندگان-کوچک-در-منطقه-حفاظت-شده-انگوران-
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: در پی کشف لاشه یک راس میش در پناهگاه حیات وحش انگوران شهرستان ماهنشان، بلافاصله با هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان نمونه‌برداری انجام و پس از بررسی های لازم نتیجه مشکوک به مثبت اعلام شد.

محمد‌رضا یافتیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه در پی کشف لاشه یک راس میش در پناهگاه حیات وحش انگوران شهرستان ماهنشان، گفت: بلافاصله با هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان نمونه‌برداری انجام و پس از بررسی های لازم نتیجه مشکوک به مثبت اعلام شد.

بیشتر بخوانید

وی اظهار داشت: پس از کشف لاشه میش پایش منطقه با تعداد نیروهای بیشتر در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه علائم و مورد تازه‌ای تاکنون مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه با همکاری اداره کل دامپزشکی استان تمهیدات لازم جهت پیشگیری از شیوع بیماری در حیات وحش استان اندیشیده شده است، خاطر نشان کرد: دو مورد از پایش‌های صورت گرفته به صورت مشترک توسط دامپزشکان اداره کل دامپزشکی و محیط بانان و کارشناسان محیط زیست در منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران صورت گرفته است که مورد مشکوکی مشاهده نشده است.

یافتیان با اشاره به اینکه عدم واکسیناسیون دام‌های اهلی اصلی‌ترین دلیل شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) در حیات‌وحش است گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته و طبق اعلام اداره کل دامپزشکی استان واکسیناسیون تمامی دام‌های اهلی منطقه و حاشیه منطقه حفاظت شده انگوران انجام شده است

وی افزود: در سال ۱۳۹۴ تعداد ۱۲۶ راس کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم بر اثر ابتلا به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) تلف شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر