logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۳
[ شناسه خبر : ۳۱۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

سرانجام انتقال سرورهای تلگرام به کجا رسید؟

-سرانجام-انتقال-سرورهای-تلگرام-به-کجا-رسید؟-

وزیر ارتباطات در مورد انتقال سرورهای تلگرام به ایران و تکذیب مدیر این پیام‌رسان به خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش موج رسا; شورای عالی فضای مجازی سال گذشته مصوبه‌ای را به تصویب رساند که طی آن شبکه‌های اجتماعی خارجی را برای ادامه کار در ایران، مجبور به انتقال سرورهایشان به داخل ایران می کرد.

با وجود تاکید مسئولان به انتقال سرورهای تلگرام به داخل کشور، در این مدت بارها خبرهایی مبنی بر موافقت یا مخالفت تلگرام از انتقال سرور به ایران در رسانه ها منتشر شده است.

محمود واعظی صبح امروز در مورد تکذیب انتقال سرورهای تلگرام به ایران از سوی مدیر این پیام رسان، در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:

"هر کسی از سرور برداشتی دارد؛ این که اینجا گفتند تلگرام سرورهای خود را به ایران منتقل کرده که ایران بتواند آن را فیلتر کند و به اطلاعات آن دسترسی داشته باشد و دخالت کند، به درستی توسط مدیرعامل تلگرام تکذیب شده است. اما آن چیزی که ما به آن اشاره کردیم، براساس توافق انجام می‌شود و آن این است که سرورها به ایران منتقل شده برای این که سی دی ان در آن قرار بگیرد تا کانال‌های پرظرفیت و مصرف به جای این که به خارج برود و برگردد، در همین داخل با سرعت و کیفیت بالا اطلاعات را منتقل کند و هیچ کس این موضوع را تکذیب نکرده است".

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر