logo
امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۱۰۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان زنجان

آغاز-برداشت-خوشه‌های-طلایی-از-مزارع-طرح-جهش-تولید-در-دیمزار‌های-استان-زنجان-
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: به فضل خداوند متعال و با زحمات کشاورزان برداشت خوشه‌های طلایی گندم‌ در طرح جهش تولید در دیمزارهای استان زنجان آغاز شد.

سعید ناصروفایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: به فضل خداوند متعال و با زحمات کشاورزان برداشت خوشه‌های طلایی گندم‌ در طرح جهش تولید در دیمزارهای استان زنجان آغاز شد. 

بیشتر بخوانید

وی با اعلام این خبر گفت: در سال زراعی جاری بالغ بر ۳۲۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی این استان به زیرکشت محصولات زراعی دیم طرح جهش تولید رفته که در حال حاضر بالغ بر ۱۳ هزار و ۳۳۳ هکتار شامل گندم، جو، نخود، عدس، گیاه دارویی زیره سبز، در برخی مناطق استان در حال برداشت بوده و برداشت این‌محصولات همچنان ادامه دارد.  

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه علیرغم کاهش بارندگی ۷ درصدی نسبت به بلندمدت، خوشبختانه با افزایش بارش حدود ۳۵ درصدی نسبت به سال گذشته، سال پر رونقی برای دیمکاران خواهد بود افزود: افزایش عملکرد در واحد سطح برای امسال مورد انتظار هست.  

وی بیان کرد: محصولات زراعی دیم طرح جهش تولید دیمزارها در این استان شامل گندم، جو، نخود، عدس، علوفه، گلرنگ، کاملینا و گیاهان دارویی است.

ناصر‌وفایی با اشاره به اینکه این طرح در ۸ شهرستان ابهر، ایجرود، خدابنده، خرمدره، زنجان، ماهنشان و طارم اجرا می‌شود گفت: در سال زراعی آینده مقرر است کل سطوح محصولات دیم این استان مشمول حمایت‌های فنی و اعتباری این طرح قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح که با حمایتهای مالی ستاد اجرائی فرمان امام (ره) برای دومین سال در استان زنجان در حال اجرا است گفت: تاکنون‌ نتایج بسیار خوبی حاصل شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اذعان کرد: خدمات فنی و حمایتی خوبی به دیمکاران ارائه شده است که از جمله می‌توان به توزیع کودهای رایگان بذرمال و مغذی، تامین بخشی از تعرفه بیمه دیمکاران، ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای خرید ادوات کاشت، داشت و برداشت، تامین بخشی از هزینه‌های مبارزه با عوامل زیان رسان، ارائه خدمات مشاوره ای و ترویجی به دیمکاران، تامین نهاده‌های بذر و کود، مساحی اراضی دیمزار توسط کارشناسان و دیمکاران اشاره کرد.

زهرابیات

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر