logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۱۰۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی نهاد بسیج دانشجویی استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

هدایت جامعه اسلامی هیچگاه بدون رهبر نبوده است

هدایت-جامعه-اسلامی-هیچگاه-بدون-رهبر-نبوده-است
مسئول دفتر نمایندگی نهاد بسیج دانشجویی استان زنجان با بیان اینکه خداوند متعال هرگز مسلمانان و اهل زمین را بدون حجت نگذاشته است گفت: هدایت جامعه اسلامی هیچگاه بدون رهبر نبوده است.

حجت الاسلام رفیعی درگفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه کتب معتبر تاریخی پیامبر گرامی اسلام بارها حضرت علی (ع) را به عنوان وصی و خلیفه بعد از خود معرفی کرده است اظهار کرد:  نباید تصور شود که این مسئله تنها در واقعه غدیر خم و حج الوداع رخ داده است، بلکه پیامبر بارها حضرت را بعنوان نماینده خود در رویدادها و وقایع مختلف تعیین کرده و  برادران اهل سنت نیز این موضوع را قبول دارند.

بیشتر بخوانید

وی گفت: بنابراین اینکه گفته شود پیامبر(ص) حضرت امیرالمومنین علی (ع) را تنها در حج الوداع بعنوان ولی مسلمانان قرار داده است، درست نیست البته در واقعه غدیر این موضوع برای آخرین بار به اعلام عموم رسیده است.

مسئول دفتر نمایندگی نهاد بسیج استان زنجان عنوان کرد: غدیر تنها واقعه تاریخی نیست بلکه اساس اسلام و دین ناب محمدی (ص) است و غدیر قانون نامه و زیر بنای اسلام معرفی شده که چکیده آن جمله زیبای من کنت مولا فهذا علی مولا است با به تعبیر دیگر هر کس که من مولای او هستم، علی نیز مولای اوست.

حجت الاسلام رفیعی تاکید کرد: غدیر یک رخداد تاریخی صرف نیست بلکه سر فصل اعتقادی است که درون مایه همه طاعت‌ها از آن سر چشمه می‌گیرد و رسالت همه پیامبران در آنجا مفهوم واقعی به خود می‌گیرد و تمام رشد و تعالی‌ها از آن واقعه عظیم آغاز می‌شود.

وی افزود: غدیر نه فراموش شدنی است و نه کهنه خواهد شد از گذشته‌های دور تا به امروز بوده و خواهد ماند مثل همیشه غدیر ماندگار، پویا و زندگی ساز است می‌توان گفت غدیرتجلی ولایت، نورهدایت، رکن حیات بشریت و معنویت در کمال وجود انسان است.

مسئول دفتر نمایندگی نهاد بسیج دانشجویی استان زنجان تصریح کرد: غدیر روز آسمان، دین و تمام نعمت خدا بر روی زمین است حجت تمام شده پیامبر(ص) بر مسلمین جهان و نماد عشق به ولی امر مسلمین است.

حجت الاسلام رفیعی تاکید کرد: غدیر آزمایشگاه بود و امیرالمومنین علی (ع) وسیله امتحان مدعیان ایمان تا در جریان اطاعت از رهبری و پذیرفتن ولایت که صداقت را در عمل نشان داده است باشند.

وی افزود: عید غدیر مظهر اسلام سیاسی است یعنی غدیر عید سیاست، عید مشارکت و دخالت مردم در امر حکومت است که مقام معظم رهبری در این باب از غدیر می‌فرماید در نظام اسلامی هر کس متدین به عقیده و شریعت اسلام است در امر حکومت،  دارای مسئولیت می‌باشد.

مسئول دفتر نمایندگی نهاد بسیج دانشجویی استان زنجان تاکید کرد: واقعه غدیر یک رویداد معمولی نیست، خداوند بزرگ درباره واقعه غدیر به پیامبر بزرگ اسلام دستور جانشینی حضرت علی (ع) را پس از پیامبر داد و درستی امر رسالت پیامبر (ص) را منوط به ابلاغ ولایت مولای متقیان به مسلمانان اعلام کرد. 

حجت الاسلام رفیعی افزود: پیامبر گرامی اسلام با قرائت خطبه غدیر تکلیف آحاد جامعه اسلامی را مشخص کرد  واز این رو باید واقعیت فرهنگ و آموزه‌های غدیر سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شود تا همگان حقیقت ولایت علی علیه السلام را بدانند.

وی گفت: غدیر بزرگترین مظهر دخالت مردم در امور حکومت می‌باشد و یکی از مهمترین پیام‌های غدیر افسانه غلط اینکه جدایی دین از سیاست را زایل کرده و از بین برده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر