logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۳
[ شناسه خبر : ۳۱۰۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر در گفتگو با موج رسا:

تکمیل پروژه کلینیک ویژه ابهر به ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

تکمیل-پروژه-کلینیک-ویژه-ابهر-به-۵.۵-میلیارد-تومان-اعتبار-نیاز-دارد
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر گفت: این پروژه برای تکمیل پله فرار، آسانسور و تکمیل تجهیزات به ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و نمی‌توان تاریخ دقیقی را برای اتمام پروژه تعیین کرد.

روح الله خدابنده لو در گفت‌وگو با موج رسا; اظهار کرد: هدف از ساخت این کلینیک‌های ویژه در کل کشور این است که در داخل بیمارستان‌ها کلینیک‌های شیفت صبح فعال هستند، مقرر شده است که در بعد از ظهرها و خارج از وقت اداری در قالب کلینیک ویژه فعالیت کنند و به بیماران خدمات ارائه شود و متخصصان بر اساس برنامه کاری در این کلینیک‌ها حضور پیدا کنند.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: ساخت کلینیک ویژه ابهر با ۵ میلیارد تومان اعتبار و با مشخص شدن پیمانکار از سال ۹۴ شروع می‌شود، بنا بوده است که این پروژه در سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد ولی به دلیل تورم و مشکلاتی که به وجود می‌آید پروژه متوقف می‌شود.

خدابنده لو با بیان اینکه متراژ این بنا ۲ هزار ۷۰۰ مترمربع است، گفت: این کلینیک یکی از بزرگترین کلینیک ویژه‌های استان است و در ۴ طبقه ساخته شده است و امکاناتی اعم از جایگاه رادیولوژی، مطب‌های ویزیت و سونوگرافی دارد که ممکن است بر حسب شرایط بخش‌های دیگری از جمله جراحی‌های سرپایی هم در آینده اضافه شود.

وی افزود: پروژه از سال ۹۴ به مدت سه سال ساخت آن صورت می‌گیرد و به دلیل تورم و مشکلات پیش رو با پيشرفت فیزیکی به طور متوسط ۴۰ درصد در سال ۱۴۰۱ متوقف می‌شود.

خدابنده لو عنوان کرد: به دلیل رهاسازی پروژه توسط پیمانکار و تکمیل نشدن پروژه، خلع ید صورت می‌گیرد و متاسفانه اموال به نفع دولت ضبط می‌شود، بنابراین ما از ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ با کمک دانشگاه علوم پزشکی زنجان به صورت جهادی پروژه را پیش بردیم.

وی با بیان اینکه در ظرف سه ماه در سال گذشته با وجود مشکلات پیش رو با کمک همکاران شبکه بهداشت پروژه  را به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی رساندیم، گفت: هم اکنون پروژه به ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی قطعی رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر عنوان کرد: بزرگترین مشکل در این پروژه موضوع فاضلاب است، با توجه به اینکه پروژه در منطقه‌ آثار باستانی قلعه تپه قرار دارد، سیستم فاضلاب در خیابان اصلی وجود ندارد و امکان تغییر سیستم فاضلاب نیست، بنابراین با برآورد صورت گرفته حداقل ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا لوله گذاری صورت بگیرد، شهرداری و اداره آب و فاضلاب شهرستان قول مساعد جهت همکاری داده است.

وی با بیان اینکه از ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ تا سال جاری اعتباری حدود ۸ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان برای این پروژه هزینه شده است، گفت: محوطه سازی کلینیک رو به اتمام و ژنراتور در حال راه‌اندازی است.

خدابنده لو افزود: این پروژه برای تکمیل پله فرار، آسانسور و تکمیل تجهیزات دیگر نیاز به ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار دارد و نمی‌توان تاریخ دقیقی برای اتمام پروژه تعیین کرد، ما درصدد هستیم این پروژه را به صورت تکمیل صد در صد افتتاح کنیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر