logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۰۹۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
سفیر ایران در بلغارستان:

بلغارستان ظرفیت تبدیل شدن به هاب صادراتی محصولات ایران را دارد

بلغارستان-ظرفیت-تبدیل-شدن-به-هاب-صادراتی-محصولات-ایران-را-دارد
سفیر ایران در بلغارستان گفت: بلغارستان ظرفیت تبدیل شدن به هاب صادراتی برای کالاها و محصولات ایران را دارد و طرف‌های بلغاری آماده همکاری در این زمینه هستند.  

به گزارش موج رسا; علیرضا ایروش امروز ۷ تیرماه در جریان سفر به استان و دیدار با دکتر افشارچی استاندار زنجان، اظهار داشت: بخش دولتی و فعالان اقتصادی بلغارستان تمایل خوبی برای همکاری‌های تجاری و اقتصادی با ایران دارند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به تعدد مسیرهای ترانزیتی صادرات کالاها به بلغارستان و اهمیت آن، گفت: گذرگاه خلیج فارس و دریای سیاه از جمله مسیرهای بالقوه ترانزیت کالاها به سمت بلغارستان و اروپا است.

ایروش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مانع اصلی توسعه نیافتن تعاملات بین‌المللی در حوزه های تجاری و اقتصادی، ناآشنایی دوطرف از همدیگر است، تصریح کرد: ترسیم و طراحی مناسب روابط تجاری و اقتصادی در گرو شناخت درست و مطلوب از ظرفیت‌ها است.

وی خاطر‌نشان کرد: شناخت دقیق و عمیق از یکدیگر، فواید زیادی دارد و تعاملات طرفین را واقعی‌تر و عملی‌تر می کند.

سفیر ایران در بلغارستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زنجان جزو قطب‌های صنعتی و تولیدی کشور است، گفت: وجود دفاتر وزارت امور خارجه در استان‌ها موجب توسعه ارتباط خارجی است و از این ظرفیت باید بیشتر بهره گرفت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر