logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۱
[ شناسه خبر : ۳۰۷۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

حضور چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی در استان زنجان

حضور-چینی‌ها-برای-سرمایه‌گذاری-در-حوزه-پتروشیمی-در-استان-زنجان
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: مقرر است یک شرکت سرمایه‌گذار چینی در راستای سرمایه‌گذاری محصولات پتروشیمی وارد استان شود.

صمد یوسفی‌اصل در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در سال جاری یک شرکت سرمایه‌گذار چینی برای ساخت ماشین‌آلات معدنی وارد استان زنجان شد، از سوی دیگر مقرر است یک شرکت سرمایه‌گذار دیگر چینی نیز در راستای سرمایه‌گذاری در خصوص محصولات پتروشیمی وارد استان شود.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه در جذب سرمایه‌گذاران در استان سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف دخیل است گفت: اتاق بازرگانی نیز به عنوان بخش خصوصی وظایف و مسئولیت‌هایی در زمینه جذب سرمایه‌گذار دارد و در این راستا سایر سازمان‌ها را همراهی می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: نمی‌توان مطمئن بود که تمام سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی که وارد استان می‌شوند بعد از مذاکره تمام آن‌ها حتما منجر به سرمایه‌گذاری شود، اما تلاش می‌کنیم تا این سرمایه‌گذاری‌ها در استان رخ دهد. 

وی ادامه داد: سرمایه‌گذارانی در طول سالیان در استان جذب شده‌اند که توانسته‌اند زمینه اشتغال بومیان و افراد جویای کار استان را فراهم آورند هر چند ممکن است چند متخصص را از سایر کشور‌ها جذب کرده باشد اما اغلب نیروی کار از استان جذب و مشغول به کار شده است.

یوسفی‌اصل در خصوص سرمایه‌گذاری چینی‌ها در حوزه فروسلیس نیز یادآور شد: این امر فعلا اتفاق نیفتاده است و پیگیر هستیم تا این سرمایه‌گذاری نیز به طور کامل در استان انجام گیرد.   

یوسفی‌اصل با تاکید بر اینکه حمایت از سرمایه‌گذاری از اولویت‌های کشور شده و اتاق بازرگانی زنجان نیز در این زمینه تمام امور و همکاری‌های لازم را انجام خواهد داد، خاطرنشان کرد: رویکرد استان نیز حمایتی بوده و برداشتن موانع حوزه سرمایه‌گذاری پیگیری می‌شود و اتاق زنجان نیز در همه بخش‌ها پیگیر حل مشکلات سرمایه‌گذاران خواهد بود.

وی با اعلام اینکه به همه سرمایه‌گذاران اعلام می‌کنیم مشکلات و موارد احتمالی به جد از سوی اتاق و مسئولان استان پیگیری و حل می‌شود، خاطر‌نشان کرد: در بخش‌های مختلف اتاق زنجان برنامه‌ریزی لازم برای حمایت از سرمایه‌گذاری را انجام خواهد داد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان امسال برای اعزام هئیت تجاری به چند کشور برنامه‌ریزی شده است، گفت: از جمله این کشور‌ها روسیه، عراق، ترکیه، عمان، قطر، عربستان، عمارات، پاکستان و هند خواهد بود با این وجود در حال مذاکره با برخی از این کشور‌ها هستیم؛ چراکه بخش عمده‌ای از مراودات کشور ایران و استان با این کشور‌ها انجام می‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: اعزام هئیت‌های تجاری در تمام حوزه‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی خواهد بود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر