logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۰۶۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
گزارش تصویری:

شگفت‌انگیزترین غار آهکی جهان در قاب تصویر

شگفت‌انگیزترین-غار-آهکی-جهان-در-قاب-تصویر
غار شگفت‌انگیز کتله‌خور در جایی قرار گرفته که نقاب از چهره شگفتی‌های بی نظیر که در دل زمین وجود دارد کنار زده و طبیعت زیر حجاب کوه‌های بهم پیوسته چنان جلوه‌گری می کند که چشم هیچ بیننده‌ای از دیدن آن سیر نمی شود.

به گزارش موج رسا; غار شگفت‌انگیز کتله‌خور در جایی قرار گرفته که نقاب از چهره شگفتی‌های بی نظیر که در دل زمین وجود دارد کنار زده و طبیعت زیر حجاب کوه‌های بهم پیوسته چنان جلوه‌گری می کند که چشم هیچ بیننده‌ای از دیدن آن سیر نمی شود.

غار تونل‌های فرعی فراوانی دارد که هر کدام بر اساس شباهت و تصویری که به ذهن ما می‌آورند نام گذاری شده‌اند. بعضی از این نام‌ها به این ترتیب هستند: اتاق عقد، میدان بیستون، میدان چهل ستون، نخل سوخته، دو جادوگر، شتر با جهاز، میدان شیر خوابیده، تونل قندیلی، تالار عروس، پای فیل.

با اینکه چنین زیبایی‌ بی‌نظیری در دل کوه نهفته است؛ آن‌طور که باید این زیبایی با رخ طبیعت‌دوستان کشیده شود، اقدام خاصی انجام نشده است اما بخش خصوصی در تلاش است تا با همراهی میراث فرهنگی و گردشگری استان تور‌هایی را ترتیب دهد و افراد علاقه‌مند برای دیدن چنین زیبایی‌هایی را همراه خود کند تا علاوه بر شناساندن هر چه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری استان به جذب گردشگر که کمک کننده در رونق اقتصادی استان نیز هست؛ کمک نمایند. 

زهرا بیات

 

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : فاطمه ] [ ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹ ]
خیلی خوشگله، هر سال از بوشهر برای دیدنش میایم
فرم ارسال نظر