logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۳
[ شناسه خبر : ۳۰۱۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیر خانه کارگری استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

مسئولان از کارگران تنها به عنوان یک ابزار استفاده می‌کنند

مسئولان-از-کارگران-تنها-به-عنوان-یک-ابزار-استفاده-می‌کنند
دبیر خانه کارگری استان زنجان با بیان اینکه جامعه کارگری اغلب دچار بی‌مهری مسئولان در دولت‌های مختلف شده است گفت: از کارگر تنها به عنوان یک ابزار استفاده می‌شود و کسی به فکر حل مشکلات و دغدغه‌هایشان نیست.

اصغر نجاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: قوانینی برای جامعه کار و کارگری وجود دارد اما به این قوانین بی‌اعتنایی و سبب نارضایتی در جامعه می‌شود.

وی افزود: خلا قدرت در مجلس وجود دارد و آن‌طور که باید جامعه کارگری مورد حمایت قرار گیرد اما این امر انجام نمی‌شود. به عبارتی مسائل و مباحثی که در ارتباط با جامعه کارگری است و باید مجلس ورود یابد، در این اقدام بسیار نمادین ورود شده است.

دبیر خانه کارگری استان زنجان با بیان اینکه کسی که از جنس کارگر نباشد و کارگر را درک نکند و به فکر حل دغدغه‌ها نباشد همچنان شاهد کمبود‌ها خواهیم بود گفت: امیدواریم در انتخابات پیشرو جامعه کارگری یک تصمیم درست در خصوص آینده شغلی خود بگیرند.

وی با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی کار اذعان کرد: افزایش حقوق را ۲۷ درصد اعلام کردند اما واقعا این افزایش به میزان ۲۷ درصد اتفاق نیفتاده است.

نجاری تصریح کرد: جامعه کارگری اغلب دچار بی‌مهری مسئولان در دولت‌های مختلف بوده و از کارگر تنها به عنوان یک ابزار استفاده کرده‌اند. با این حال هیچ کور سوی امیدی نیز برای بهبود شرایط کارگران نیست مگر اینکه ۵۲ درصد جامعه که متعلق به این قشر است حداقل بتواند یک بخش از مجلس را به خود اختصاص دهد چرا که جامعه کارگری هیچ سهمی ندارد و هیچ مدیرکل وزارت تعاونی مشکلات کارگران را هضم نمی‌کند.

وی خاطر نشان کرد: حقوق کارگران در کشور و استان زنجان نیز نادیده گرفته می‌شود اما چرا اداره تعاون ورود نمی‌کند و اعتقادی به این قشر ندارند؟ با این وجود کارگران گاها سکوی پرتاب مسئولان می‌شوند و خودشان از حداقل‌ها محروم می‌مانند.

دبیر خانه کارگری استان زنجان با تاکید بر اینکه هیچ گونه شانیت حقوقی و اجرایی برای کارگران قائل نیستند، گفت: وقتی قانون کار، قانون اساسی نادیده گرفته می‌شوند و عده زیادی از مسئولان ناکارامدی‌های خود را سرپوش می‌گذارند چنین شرایطی برای کارگران دور از انتظار نمی‌شود.

نجاری تصریح کرد: کاهش ارزش پول ملی، تورم افسارگسیخته، اداره امور توسط دلالان، حذف ارز ترجیهی شرایط اقتصادی را به سمت بدی سوق داده است و باید شرایط مورد مدیریت قرار گیرد بلکه اوضاع بهبود یابد.

وی با بیان اینکه کارگران هیچ‌گونه امنیت شغلی ندارند گفت: سال گذشته کارگران را از سیمان خمسه بدون دلیل با ۱۱ سال سابقه کار کنار گذاشتند و به قانون نیز اکتفا نکردند و اداره کار استان نیز به حل مسئله ورود نکرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر