logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۹۸۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس حوزه علمیه استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا خبر داد:

شب‌های قدر فرصت ارزشمندی برای شناخت حضرت علی(ع) است

شب‌های-قدر-فرصت-ارزشمندی-برای-شناخت-حضرت-علی(ع)-است
رئیس حوزه علمیه استان زنجان با بیان اینکه شناخت حضرت علی(ع) به آسانی مهیا نمی‌شود بلکه نیاز به مطالعه زیاد درباره زندگی، رفتار، منش و صبر این امام بزرگوار است گفت: شب‌های قدر فرصت مناسبی برای شناخت این امام عزیز و رئوف است.

حجت‌الاسلام جواد جعفری در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه علت نامگذاری شب‌های قدر به خاطره مناجات‌های انسان با خالق خویش است اظهار کرد: در شب‌های قدر ملائک برای دیدن مناجات بندگان بر زمین فرود می‌آیند و شاهد مناجات بندگان می‌شوند.

وی افزود: آن قدر ملائک بر روی زمین جاری می‌شوند که به اصطلاح زمین از وجود ملائک الهی تنگ می‌گردد به دلیل ازدحام ورود فرشتگان الهی بر روی زمین این مسئله واقعا تامل برانگیز است.

رئیس حوزه علمیه استان زنجان عنوان کرد: در این شب‌های عزیز که پروردگار رحمان و رحیم برای انسان شب تعیین سرنوشت رقم زده است همه فرشتگان به امر الهی بر روی زمین قرار می‌گیرند تا سرنوشت یکسال مخلوقات و بشریت به اراده پروردگار در این شب‌های عزیز را رقم بزنند.

حجت‌الاسلام جعفری گفت: اهمیت موضوع در این است که شب‌های قدر در سه شب واقع شده است در واقع این مهم را می‌رساند که یک شب برای اهمیت موضوع پر فیض شب‌های قدر مناسب نیست و حکمت الهی این سه روز شب‌های قدر کاملا در اینجا مشخص می‌شود.

رئیس حوزه علمیه استان زنجان تاکید کرد: خداوند رحمان و رحیم سه شب را به بندگان خویش فرصت داده است تا کارهای مربوط به استغفار را انجام دهد و بنده فرمانبردار حق باشد و از فرصت به دست آمده در رابطه با شب‌های قدر استفاده لازم به عمل آید.

حجت‌الاسلام جعفری اذعان کرد: نکته مهم در رابطه با این شب‌ها این است که در این شب‌های عزیز که سراسر نور است هنگام راز و نیاز با پروردگار جهانیان تنها به فکر خویش و مشکلات مربوطه نباشیم بلکه برای همه‌ مردم دعا کنیم مخصوصا دعا در حق دیگران در دین مبین اسلام سفارش و تاکید شده است.

وی ادامه داد: اعتراف به گناهان در محضر خدا یکی از نکات مهم بندگی است و به فکر امام زمان(عج) بودن در این شب‌های عزیز نباید فراموش شود.

رئیس حوزه علمیه استان زنجان عنوان کرد: فرشتگان به محضر امام‌ زمان(عج) می‌رسند مشیت و سرنوشت الهی از طریق فرشتگان به امام‌ زمان(عج) ابلاغ می‌شود و به این طریق سرنوشت یک ساله مخلوقات الهی به خواست خدا و دستان مبارک امام زمان(عج) رقم می‌خورد.

حجت‌الاسلام جعفری گفت: دعا کردن در این ایام شب‌های قدر برای امام عصر(عج) فراموش نشود انسان هر چقدر در راستای نزدیک شدن به مولای خود قدم بردارد سرنوشت یکساله خوبی خواهد داشت.

وی ابراز کرد: از ویژه اعمال سفارش شده در این شب‌های عزیز بسیار دعا کردن و صدقه دادن برای تعجیل در فرج‌، سلامتی و وجود نازنین امام عصر(عج) است که به این امر سفارش زیادی شده است.

رئیس حوزه علمیه استان زنجان گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم در این شب‌های عزیز مسئله ارتباط با امیرالمومنین علی(ع) است که شب 19 ماه رمضان ایشان در مسجد ضربت خوردند و شب 21 ماه مبارک رمضان به شهادت نائل آمدند.

حجت‌الاسلام  جعفری عنوان کرد: این نسبت‌های منتصب به امیرالمومنین(ع) است که نشان دهنده اوج مظلومیت امام علی(ع) را می‌‌رساند.

وی تاکید کرد: درباره شخصیت بارز و والای امیر مومنان علی(ع) اینکه ایشان در سختی‌ها همپای پیامبر اکرم(ص) بودند و جز عدالت هیچ بر مردم نخواستند یاور ضعیفان در جامعه اسلامی و همیشه خدا را شاهد اعمال خود دانسته‌اند و جز سخن حق هیچ نگفتند.

رئیس حوزه علمیه استان زنجان تاکید کرد: در این باره با توجه به اهمیت شخصیت علی(ع) باید در نظر گرفت که پیامبر اکرم(ص) بعد از رحلت خود علی(ع) را جانشین خود و زمامدار حکومت جامعه اسلامی قرار داد.

حجت الاسلام جعفری گفت: در این باره اهل کوفه چه کردند شخص دیگر را به جای ایشان برای زمامداری جامعه اسلام قبول کردند و آن حضرت مدت‌ها خانه‌نشین شدند.

رئیس حوزه علمیه استان زنجان عنوان کرد: باید توجه کرد که در جامعه اسلامی نباید فریب دشمن و تبلیغات بی‌پایه و اساس آن را خورد در این باره باید با هوشیاری عمل کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر