logo
امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۹۴۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان عنوان کرد:

لزوم میدان‌داری جوانان در حوزه روشنگری در فضای مجازی

لزوم-میدان‌داری-جوانان-در-حوزه-روشنگری-در-فضای-مجازی
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه رفتار، عمل، سیاست حضرت علی‌اکبر(ع) برای جوانان امروز الگو است؛ گفت: رفتار حضرت علی‌اکبر(ع) برای جوانان در راستای حوزه روشنگری، تبیین الگو است.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در گفتگو با خبرنگار موج رسا; با تبریک اعیاد شعبانیه به‌خصوص ۱۱ و ۱۵ شعبان سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و امام زمان(عج)، اظهار کرد: حضرت علی‌اکبر(ع) بیشتر خود را در واقعه کربلا در معرض دید و آزمایش قرار داد و نشان داد که شخصیت بارز و برتری دارد.

وی با اشاره به اینکه سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) به‌عنوان روز جوان انتخاب‌شده است، ابراز کرد: یکی از ویژگی‌های حضرت علی‌اکبر(ع) تبعیت از امام زمان خود که درعین‌حال پدر خود نیز بود است و هیچ‌کسی در تاریخ این حرف را نقض نکرده است و حضرت علی‌اکبر (ع) در تمامی اوقات و موقعیت‌های مختلف پدر خود همراهی می‌کرد و این همراهی و تبعیت حتی در زمان امام حسن (ع) نیز وجود داشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه زمانی که تکلیف اطاعت از امام زمان دفاع و مبارزه است حضرت علی‌اکبر (ع) با جان‌ودل مبارزه می‌کنند، تصریح کرد: حضرت علی‌اکبر (ع) ازنظر شجاعت بی‌نظیر بود در تاریخ و مقاتل نقل‌شده است که بیش از ۸۰ نفر از فرماندهان لشکر یزید و ابن زیاد را به درک واصل می‌کند؛ حضرت علی‌اکبر (ع) با آن تشنگی که داشتند و آن مبارزه‌ای که با پهلوانان لشکر یزید داشتند نشان‌دهنده شجاعت ایشان است.

وی با بیان اینکه حضرت علی‌اکبر مؤذن امام حسین (ع) بودند، عنوان کرد: حضرت علی‌اکبر(ع) در کنار حضرت ابوالفضل(ع) بخشی از لشکر کوچک امام حسین(ع) را فرماندهی می‌کردند.

حضرت علی‌اکبر (ع) در تبیین اهداف امام حسین (ع) در بین آحاد جامعه نقش داشتند

حجت‌الاسلام بیگدلی با اشاره به نقش حضرت علی‌اکبر (ع) در تبیین اهداف امام حسین (ع) در بین آحاد جامعه، ابراز کرد: حضرت علی‌اکبر(ع) در راستای رسیدن امام حسین (ع) به اهداف خود تمام توان خود را به کار بست.

وی با بیان اینکه ماندگاری دین اسلام به ایثار و شهادت است و این امر مختص امام حسین علیه‌السلام نیست و شهدای کربلا به‌خصوص حضرت علی‌اکبر (ع) نیز در این امر در کنار امام حسین علیه‌السلام نقش دارند، افزود: حضرت علی‌اکبر (ع) در مسیر مدینه تا مکه و از مکه تا کربلا در مسیر سخنرانی‌های مختلفی را داشته‌اند و مردم را در راستای اهداف امام حسین ارشاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حضرت علی‌اکبر(ع) یک عامل به‌ تمام‌ معنا بود، تصریح کرد: حضرت علی‌اکبر(ع) شخصی شجاع، مطیع، ولایتمدار و عابد بودند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه حضرت علی‌اکبر (ع) علیرغم این که فرزند امام حسین (ع) بود جزو یاران و لشگر امام بودند، خاطرنشان کرد: اگر ما رهبری را امروز امام حسین زمان بدانیم تمامی جوانان این زمان علی‌اکبرهای مقام معظم رهبری هستند و این جوانان اگر در زمان امام حسین علیه‌السلام بودند و در سپاه ایشان قرار می‌گرفتند.

لزوم حضور فعال جوانان در فضای مجازی

وی با بیان اینکه رفتار، عمل، سیاست حضرت علی‌اکبر(ع) برای جوانان امروز الگو است؛ ادامه داد: رفتار حضرت علی‌اکبر(ع) برای جوانان در راستای حوزه روشنگری، تبیین الگو است و امروز فضای مجازی که مورد هجمه دشمنان قرارگرفته است باید جوانان در حوزه روشنگری در فضای مجازی میدان‌داری کنند.

وی با اشاره به لزوم حضور در صحنه جوانان، عنوان کرد: جوانان می‌توانند از حضرت علی‌اکبر(ع) برای حضور فعال در جامعه الگو بگیرند.

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه حضور در صحنه به تعبیر رهبری یعنی حضور در صحنه مساجد، حضور درصحنه انتخابات، راهپیمایی‌ها، گروه‌های جهادی، کمک به جامعه اسلامی، و گاهی حضور در صحنه یعنی حضور در صحنه نظامی، خاطرنشان کرد: جوانان جمهوری اسلامی درصحنه مبارزه با داعش و دفاع مقدس حضور پیدا کردند و این‌یک الگوبرداری از حضرت علی‌اکبر(ع) بود.

وی با بیان اینکه انسان باید تلاش کند که همه‌جانبه باشد و این امر اگر حاصل شد دشمن اگر از یک جنبه‌های وارد شد و نفوذ کرد جنبه‌های دیگر مبارزه با دشمن و شیطان در وجود انسان وجود خواهد داشت، ادامه داد: عبادت، مطالعات دینی، رشد علمی، تفکرات حزب‌اللهی می‌تواند جامعه و جوانان را از هجمه‌های دشمن و شیاطین مصون و مبارزه را سهل و رسیدن به هدف را برای انسان زیبا کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان وقتی هدف انسان عالی شد کشته شدن و ماندن برای او فرقی ندارد، افزود: اگر ماند مبارزه را ادامه می‌دهد و اگر رفت مانند حاج قاسم و شهدای دیگر به سعادت می‌رسد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر