logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۸
[ شناسه خبر : ۲۹۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

5 اشتباهی که در انتخاب پسورد مرتکب می‌شوید

5-اشتباهی-که-در-انتخاب-پسورد-مرتکب-می‌شوید-

هیچکس دوست ندارد برای هر ۶۰ تا اکانتش ۶۰ تا پسورد ۶۰ حرفی مختلف حفظ کند و به همین دلیل افراد عموما از یک پسورد استفاده می‌کنند. اما همین کار ممکن است به آسانی شما را در خطر بیندازد.

به گزارش موج رسا; هیچکس دوست ندارد برای هر ۶۰ تا اکانتش ۶۰ تا پسورد ۶۰ حرفی مختلف حفظ کند و به همین دلیل افراد عموما برای تمام اکانت‌هایشان از یک پسورد استفاده می‌کنند. اما همین کار ممکن است به آسانی شما را در خطر بیندازد. وقتی برای ایمیل، حساب بانکی، اکانت‌های شبکه‌ها اجتماعی و غیره پسوردهای مختلف انتخاب نمی‌کنید، کسی که یک کدام از اینها را هک کند به آسانی می‌تواند به تمام آنها دسترسی پیدا کند. در ادامه 5 اشتباهی که افراد اصولا در انتخاب پسورد مرتکب می‌شوند آورده شده؛ پس در ادامه با دیجی رو همراه باشید و سعی کنید جزو این افراد نباشید!

پسورد شما رایج است

مثلا پسورد شما چیزهایی مثل 123456یا QWERTY است! کسی که بخواهد پسورد شما را هک کند به راحتی اول با یک سری نرم افزار این پسورهای معمول و رایج را تست می‌کند و اگر لازم بود تغییرات کوچکی در آنها اعمال می‌کند.

حال این سوال پیش می‌آید که چه پسوردی از امنیت لازم برخوردار است؟ جواب سوال یک پسورد ۱۵ حرفی با اعداد و حروف و نمادهای تصادفی است که بعضی حروف هم بزرگ نوشته شده‌اند. درواقع باید یک چیز تصادفی انتخاب کنید که راحت هم بتوانید حفظش کنید. مثلا addictedtomyphone را در نظر بگیرید و یک حرف یا عدد دلخواه هم به آن اضافه کنید.

پسورد شما قابل حدس زدن است

مثلا در پسورد خود از اسم اعضای خانواده، دوستان، اسم خودتان، تاریخ تولد یا حتی اسم حیوان خانگی‌تان استفاده کرده‌اید. اما باید بدانید که اگر کسی بخواهد شما را هک کند به آسانی می‌تواند این اسامی را پیداکند و وارد اکانت شما شود.

پسوردتان را جایی یادداشت کرده‌اید

مثلا برای اکانت‌های مختلفتان پسوردهای مختلف گذاشته‌اید و همه را یک جا یادداشت کرده‌اید که یادتان نرود و دم دست گذاشته‌اید و یا حتی بدتر، آنها را برای خودتان ایمیل کرده‌اید! بهتر است که اگر پسوردهایتان یادتان می‌رود آنها را روی کاغذ نوشته و جایی در خانه‌تان مخفی کنید، زیرا هکرها معمولا وارد خانه‌تان نمی‌شوند.

پسوردهایتان را مدام عوض می‌کنید

تحقیقات نشان داده‌اند که کسانیکه مدام پسوردهایشان را تغییر می‎دهند معمولا از پسوردهای آسان‌تری استفاده می‌کنند. واقعا لازم نیست که یک پسورد را دائما تغییر بدهید مگر اینکه حس کنید اکانت شما به خطر افتاده است.

مراقب سوال‌های امنیتی نیستید

شاید شما پیچیده‌ترین پسورد دنیا را داشته باشید اما اگر جواب‌هایتان به سوال‌های امنیتی( مثلا سوالاتی که در هنگام ساخت اکانت یاهو پرسیده می‌شود) اسم مادرتان یا دوست دبیرستان‌تان باشد، یک هکر به راحتی می‌تواند این اطلاعات را بدست بیاورد. پاسخ به این سوال‌ها نیازمند کمی خلاقیت است یا مثلا می‌توانید یک اسم الکی بنویسید و برای اینکه آن اسم یادتان نرود می‌توانید آن را در همان برگه‌ی پسرودهایتان یادداشت کرده و مخفی کنید.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر