logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۱
[ شناسه خبر : ۲۸۳۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

فوت کودک دو ساله در اثر بیماری آنفولانزا در زنجان شایعه است/ هیچ مورد فوتی از بیماری آنفولانزا در استان ثبت‌ نشده است

فوت-کودک-دو-ساله-در-اثر-بیماری-آنفولانزا-در-زنجان-شایعه-است-هیچ-مورد-فوتی-از-بیماری-آنفولانزا-در-استان-ثبت‌-نشده-است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با رد شایعه فوت یک کودک دو ساله در اثر بیماری آنفولانزا در استان گفت: هیچ مورد فوتی از بیماری آنفولانزا در استان ثبت نشده است.

مشهود تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه طبق آخرین رنگ‌بندی هیچ‌یک از شهرستان‌های استان زنجان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار ندارند، اظهار داشت: شهرستان‌های ابهر، خدابنده، خرم‌دره، سلطانیه در وضعیت آبی کرونایی و شهرستان‌های ایجرود، طارم، زنجان و ماهنشان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا همچنان سبب درگیری افراد به این بیماری می‌شود و باید همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی همچون زدن ماسک رعایت شود، افزود: در حال حاضر۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان زنجان بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در استان زنجان گزارش نشده است، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون تعداد، چهل و یک هزار و۶۶۴ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این میان ۱۲هزارو ۹۷۲ نفر ترخیص شده‌اند.

وی با بیان اینکه نکته‌ای که در حال حاضر وجود دارد و باید به آن توجه ویژه شود، شیوع ویروس آنفلوآنزا است که بسیار زودتر از سال‌های گذشته آغاز شده است، گفت: شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون و استفاده از ماسک بهترین راهکار مقابله با این بیماری است.

وی با بیان اینکه از ۱۲۵ نفر نمونه گیری انجام شده، ۴۹ نفر مثبت و به آنفولانزا مبتلا هستند، گفت: تعداد مبتلایان رو به افزایش است.

 تقی‌لو با رد شایعه فوت یک کودک دو ساله در اثر  بیماری آنفولانزا در استان گفت: هیچ مورد فوتی از بیماری آنفولانزا در استان ثبت نشده است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر