logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۸۱۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس میراث فرهنگی شهرستان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

شهر زنجان نیازمند احداث ساختمان با کاربری موزه است

شهر-زنجان-نیازمند-احداث-ساختمان-با-کاربری-موزه-است
رئیس میراث فرهنگی شهرستان زنجان با تاکید بر اینکه در شهر زنجان باید شاهد ایجاد انواع موزها باشیم، گفت: هیچ موزه‎ ای در شهرستان در ساختمانی با کاربری موزه وجود ندارد.

مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه ساختمان‌های قدیمی شهرستان زنجان برای کاربری موزه داری مناسب نیستند اظهار داشت: هیچ موزه‎ ای در شهرستان در ساختمانی با کاربری موزه وجود ندارد و ساختمان‎های تاریخی استان به موزه تبدیل شده‌اند که این موضوع سبب بروز مشکلات شده است.

وی افز‌ود: به‌عنوان مثال در موزه مردان نمکی بزرگترین اتاق ساختمان ذوالفقاری‎ها برای بازدید در نظر گرفته شده است که در اوج زمان حضور گردشگران جایی برای تحرک بازدید کنندگان وجود ندارد و سبب ایجاد نارضایتی‎هایی بین گردشگران می‎‌شود.

رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان با اشاره به اینکه ساخت ساختمان موزه در استان یک روند بسیار طولانی است، گفت: این موضوع توسط اداره‌کل به مسئولان استان و کشور ابلاغ شده است و اداره کل میراث فرهنگی استان آمادگی کامل را برای ساخت چنین بنایی را در صورت واگذاری زمین مناسب با دسترسی مطلوب و اعتبار ساخت ساختمان دارد.

وی تاکید کرد: موزهای زنجان باید پویا شوند و زندگی در آن در جریان باشد. با این حال نیازمند این هستیم تا در موزه‌ها کارگاه آموزشی، قسمت هنرهای معاصر باستان شناسی، مردم شناسی، زنجان شناسی، موسیقی و چایخانه و رستوران موزه سنتی، سالن همایش وغیره ایجاد شود.

باقری با اشاره به اینکه موزه‌ها می‌توانند تاثیر زیادی در توسعه گردشگری خصوصاً گردشگری فرهنگی، نوآوری در آموزش، گسترش فرهنگ اصیل یک جامعه داشته باشند، خاطر‌نشان کرد: موزه‌ها به عنوان حافظه و شناسنامه بشر باید بسیار مهم و پر اهمیت قلمداد شوند و از موزه‌ها در جهت رسیدن به اهداف فرهنگی و رساندن جامعه به توسعه پایدار استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه در شهر زنجان باید شاهد ایجاد انواع موزها باشیم، گفت: ما باید با دانش روز، موزه‌های را با یک روایت جدیدی از اشیا معرفی کنیم تا بتوانیم مخاطبان بیشتری را جذب کنیم. با این حال از از مسئولان استان در خواست مساعدت در این مهم برای شکوفای شهر را داریم./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر