logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۷۸۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان:

انبار اداره کل غله زنجان کفاف ذخایر استراتژیک را نمی‌کند/ انتقال تعدادی از نانوایی ها به شهرک های اقماری+ فیلم

انبار-اداره-کل-غله-زنجان-کفاف-ذخایر-استراتژیک-را-نمی‌کند-انتقال-تعدادی-از-نانوایی-ها-به-شهرک-های-اقماری+-فیلم
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به انبار ذخایر استراتژیک استان زنجان، گفت: یک انبار در مجتمع ادارات داریم که کفاف ذخایر استراتژیک را نمی‌کند.

به گزارش موج رسا; ولی‌الله زمانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وظایف اداره کل غله استان زنجان، اظهار کرد: تهیه، تامین و توزیع برخی از کالا اساسی مانند گندم، آرد، برنج و شکر از وظایف اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان است.

وی با بیان اینکه در سال قبل ۷۲ هزار تن گندم خریداری شد، ابراز گرد: مصرف گندم در سال گذشته بیش از ۱۴۰ هزار تن بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی با اشاره به اعلام قیمت خرید تضمینی گندم از طرف دولت در سال گذشته، تصریح کرد: این اقدام دولت موجب تشویق کشاورزان برای کاشت گندم شد و این امر موجب شد تا شاهد افزایش دوبرابری قیمت خرید گندم باشیم.

وی با بیان اینکه از ۲۸ خرداد خرید گندم با ۳۷ مرکز در سراسر استان زنجان شروع شد، تصریح کرد: تا به این لحظه ۲۰۳ هزار تن گندم از سطح استان زنجان خریداری شده است.

زمانی با بیان اينکه پیش‌بینی جهاد کشاورزی تولید ۲۲۰ هزار تن گردم بود، عنوان کرد: توانسته‌ایم ۹۱ درصد پیش‌بینی سازمان جهاد کشاورزی را محقق کریم و تا پایان شهریور خرید تضمینی ادامه دارد.

وی با بیان اينکه اگر فروش گندم از طرف کشاورزان بعد از بازه زمانی اعلام شده ادامه داشته باشد خرید گندم در دو مرکز ادامه خواهد داشت، افزود: نیاز گندم استان زنجان تأمین شده است و بر اساس دستورالعمل های ابلاغی خرید گندم مازاد برای استان‌هایی که دچار مشکل هستند در حال انجام است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه مشکلی درحوزه گندم تا سال آینده نداریم، ادامه داد: بیش از ۷هزار تن مازاد بر مصرف گندم خریداری شده است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تا به امروز ۳۰۰ هزار تن گندم گندم خریداری شده است، ابراز کرد: یک هزا و ۷۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران نیز پرداخت شده است.

زمانی با بیان اینکه ۴۵ درصد از مطالبات گندم کاران پرداخت شده است، تصریح کرد: باقیمانده مطالبات گندم کاران تا پایان شهریور پرداخت می شود.

وی با اشاره به ظرفیت فعالیت کارخانه‌های آرد استان زنجان، عنوان کرد: کارخانه‌های آرد استان زنجان با ظرفیت یک سوم کار می کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه بیش از یک هزار تن کالای اساسی برای ندورات محرم و صفر تهیه شده بود و این اقلام تحویل هیئت های مذهبی شد، افزود: برای موبایل های اربعین ۷۳ تن برنج، شکر و آرد که شامل ۳۰ تن آرد ۲ تن شکر و ۴۱ تن برنج بود تهیه شده است.

وی با بیان اینکه برخی از نقد هایی که در حوزه کیفیت نان مطرح می شود مورد قبول است، خاطر نشان کرد: استان زنجان رتبه ۱ تا ۳ کیفیت نام در کشور را به خود اختصاص داده است.

زمانی با بیان اینکه منتظر اعلام دستور اجرای طرح نان در سطح کشور هستیم، ادامه داد: در حال تدوین دستورالعمل‌های اجرای این طرح هستیم.

وی با اشاره به تسهیلات ارائه شده به نانوایی‌ها جهت بهسازی تجهیزات، تاکید کرد: در شش ماه نخست سال نزدیک ۲۳ میلیارد تومان برای بهسازی تجهيزات ۳۱۱ واحد نانوایی تسهیلات داده شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به کمبود ظرفیت انبار اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان، ابراز کرد: در سال ۹۰ علی‌رغم نیاز شدید اداره کل غله به انبار یکی از بزگترین انبارهای اداره کل غله به ورزش و جوانان تحویل داده شد و اباز جایگزینی برای آن تعیین نشده است.

وی با بیان اینکه دو انبار در زنجان با ظرفیت ۵ هزار تن وجود دارد، تاکید کرد: به انباری با ظرفیت ۱۰ هزار تن نیازمندیم.

زمانی با اشاره به انبار ذخایر استراتژیک استان زنجان، عنوان کرد: یک انبار در مجتمع ادارات داریم که کفاف ذخایر استراتژیک را نمی‌کند.//ک

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر