logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۷۶۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون اول قوه قضائیه:

مجالس امام حسین(ع) باید دین خدا را احیا کند/ مقام معظم رهبری به حق زنجان را پایتخت شور و شعور حسینی نامیده است

مجالس-امام-حسین(ع)-باید-دین-خدا-را-احیا-کند-مقام-معظم-رهبری-به-حق-زنجان-را-پایتخت-شور-و-شعور-حسینی-نامیده-است
معاون اول قوه قضائیه گفت: مجالس امام حسین (ع) باید به گونه ای برگزار شود که دین خدا احیا شود نه اینکه بدعتی به وجود بیاید.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمد مصدق جمعه شب در بین عزاداران حسینی در زینبیه اعظم زنجان با بیان اینکه من به حال شما زنجانی‌ها در عزاداری برای امام حسین(ع) غبطه می‌خورم، اظهار کرد: رهبری به حق زنجان را پایتخت شور و شعور حسینی نامیده است.

وی بیان اینکه ماه محرم ماه بسیار با عظمتی است، افزود: شما عزاداران حسینی زنجان منتظر ماه محرم بودید و کودکان شور و شوق ورود محرم را دارند و همه عوالم وجود منتظر ورود ماه محرم هستند چرا که ماه محرم میهمان ویژه‌ای دارد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه مهمان ویژه ماه محرم امام حسین(ع) است و میزبان این ماه شما عزاداران حسینی هستید، تصریح کرد: امام حسین(ع) نه از آن جهت که فرزند امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) و نوه پیامبر(ص) است جایگاه ویژه ای در بین مردم دارد؛ ویژگی امام حسین(ع) که او را از سایر انبیا و ائمه متمایز کرده است در سفر کربلا نهفته است.

وی با بیان اینکه همه صفات الهی در امام حسین(ع) فعلیت یافته است، عنوان کرد: هیچ پیامبری به مقام امام حسین(ع) نرسیده است.

مصدق با بیان اینکه خداوند به پیامبر در خصوص شهادت امام حسین(ع) گفته و به امام حسین(ع) به واسطه شهادت او درجه‌ای خواهم داد که به هیچ کدام از پیامبران نداده ام، ادامه داد: فرشتگان منتظر محرم هستند.

وی با بیان اینکه ما اگر نتوانیم امام حسین(ع) را آن گونه که باید بشناسیم در زندگی روزمره منحرف می‌شویم و به هدف خدمت به خدا نمی‌رسیم، افزود: باید هدف امام حسین(ع) را درست شناخت و اگر امام حسین(ع) را درست بشناسیم در برنامه زندگی ما تغییر حاصل می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه شناخت باید به گونه ای باشد که قدم به قدم با امام حسین(ع) جلو رفت، افزود: باید از مجالس امام حسین(ع) مسیر زندگی مان را پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه اگر شناخت ما از امام حسین(ع) سطحی باشد منحرف می‌شویم، ابراز کرد: آن چیزی که می‌تواند ما را به هدف برساند معرفت واقعی نسبت به امام حسین(ع) است.

مصدق با بیان اینکه نکته مهم این است که هدف امام حسین(ع) احیای دین خدا بود، افزود: امام حسین(ع) بعد از ده سال امامت احساس کرد که دین خدا از دست می‌رود و قیام کرد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه مجالس امام حسین(ع) باید به گونه‌ای برگزار شود که دین خدا احیا شود نه اینکه بدعتی به وجود بیاید، تصریح کرد: گاهی به نام امام حسین(ع) مجالسی ایجاد می‌شود که اتاق فکر انگلیس و دشمن برای این کار برنامه‌ریزی می‌کند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر