logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۰
[ شناسه خبر : ۲۷۵۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در گفت‌وگو با راوی دفاع مقدس موج رسا مطرح شد؛

روایتی از حضور پیشمرگان کُرد مسلمان در عزاداری امام حسین(ع)/ شب‌های محرم جبهه‌ها حال و هوای دیگری داشت

روایتی-از-حضور-پیشمرگان-کُرد-مسلمان-در-عزاداری-امام-حسین(ع)-شب‌های-محرم-جبهه‌ها-حال-و-هوای-دیگری-داشت
هادی نژاد راوی دفاع مقدس گفت: در شب عاشورا پیشمرگان کرد مسلمان در کنار ما در مراسم سوگواری امام حسین علیه‌السلام حضور فعال داشتند.

رحمان هادی نژاد در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه در دفاع مقدس تمامی روزها ماه محرم، عاشورا و کربلا بود، اظهار کرد: در دفاع مقدس در نزدیکی عملیات‌ها حال و هوای ماه محرم و عاشورا برای رزمندگان تداعی می‌شد حتی اگر در ایام محرم نبود.

وی با بیان اینکه تمامی مراسمات مذهبی که در شهرها برگزار می‌شد در جبهه‌های حق علیه باطل نیز برقرار بود، ابراز کرد: دسته‌های عزاداری در جبهه‌ها به‌صورت ویژه برگزار می‌شد.

راوی دفاع مقدس بیان کرد: استان تبریز و زنجان در لشکر ۳۱ عاشورا در کنار هم بودند و مراسمات مذهبی و دسته‌های سینه‌زنی را در کنار هم برگزار کردند.

وی با اشاره به حضور مداحان اهل‌بیت در جبهه‌های حق علیه باطل و برگزاری مراسمات مذهبی و سوگواری امام حسین علیه‌السلام، تصریح کرد: اصغر گنج خانلو، ولی‌الله کلامی، جواد رسولی، سید یوسف شبیری و مرتضی حیدری در جبهه برای رزمندگان مداحی می‌کردند.

هادی نژاد با بیان اینکه رزمندگان زنجانی در قالب تیپ 36 سپاه انصار المهدی(عج) در جبهه‌های ویژه مراسمات خاصی را در جبهه‌ها برگزار می‌کردند، عنوان کرد: در شب عاشورا با توجه به اینکه گردان حضرت علی‌اصغر(ع) و امام حسین(ع) در کرمانشاه در نزدیک یکدیگر بودند دسته‌های عزاداری بین این دو گردان برگزار می‌شد.

وی با بیان اینکه حلیم شب عاشورای حاج مهدی پناهی در جبهه‌ها بسیار معروف بود، ادامه داد: حال و هوای محرم برای رزمندگان یک حال و هوای آشنا بود حتی اگر ماه محرم نبود رزمندگان حال و هوای محرم و عاشورا را در دل داشتند.

راوی دفاع مقدس با بیان اینکه رزمندگان حال و هوای عاشورا و کربلا را در شبهای قبل از عملیات تداعی می‌کردند، افزود: شب عملیات کربلای ۴ حال و هوای عاشورا در بین رزمندگان حاکم بود و با همان نشاط و شادابی آماده میدان رزم بودند و همه می‌دانستند که رفتن به این عملیات بازگشت را در پی ندارد.

وی با بیان اینکه در ایام محرم و جبهه‌های جنگ سیاه‌پوش می‌شد، ابراز کرد: علیرغم حضور برادران اهل تسنن در غرب کشور ایام محرم و عزاداری ویژه‌ای در منطقه غرب حاکم بود و برادران اهل تسنن در مراسم سوگواری امام حسین علیه‌السلام و اهل‌بیت ایشان در کنار رزمندگان حضور پیدا می‌کردند.

هادی نژاد با بیان اینکه در شب عاشورا پیشمرگان کرد مسلمان در کنار ما در مراسم سوگواری امام حسین علیه‌السلام حضور فعال داشتند، تصریح کرد: هیچ محرمی مانند محرم‌های جنوب نبود چراکه رزمندگان در جنوب تا پاسی از شب عزاداری می‌کردند.

وی با بیان اینکه در جنوب بعد از آن که مراسم عزاداری در حسینیه به اتمام می‌رسید عزاداری در داخل چادرها و گردان ها ادامه داشت، افزود: نذری حلیم و حلوا همیشه در ایام محرم در جبهه‌های رواج داشت.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر