logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۷۵۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول تکیه ارمغانخانه در گفت‌وگو با موج رسا؛

اجرا تعزیه‌خوانی تا 13 محرم در تکیه ارمغانخانه/ سالانه حدود ۱۵۰ هزار نفر در مراسمات تکیه ارمغانخانه حضور پیدا می‌کنند

اجرا-تعزیه‌خوانی-تا-13-محرم-در-تکیه-ارمغانخانه-سالانه-حدود-۱۵۰-هزار-نفر-در-مراسمات-تکیه-ارمغانخانه-حضور-پیدا-می‌کنند
مسئول تکیه ارمغانخانه با اشاره به برنامه‌های تکیه ارمغانخانه زنجان، گفت: برنامه‌های تکیه ارمغانخانه از اول محرم آغازشده و تا ۱۳ محرم ادامه خواهد داشت.

سیروس رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برنامه‌های تکیه ارمغانخانه زنجان، اظهار کرد: برنامه‌های تکیه ارمغانخانه از اول محرم آغازشده و تا ۱۳ محرم ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به تعزیه‌خوانی در تکیه ارمغانخانه، ابراز کرد: حرکت نمادین کاروان امام حسین علیه‌السلام در حال برگزاری در این تکیه است.

مسئول تکیه ارمغانخانه با بیان اینکه در دهه اول محرم روزانه از ساعت 15 تا 18 تعزیه‌خوانی در تکیه ارمغانخانه برگزار می‌شود، عنوان کرد: در روز عاشورا از ساعت ۹ تا ۱۶ برنامه تعزیه‌خوانی در تکیه ارمغانخانه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به عوامل اجرایی تعزیه‌خوانی ارمغانخانه زنجان، تصریح کرد: روزانه حدود ۲۵ نفر در اجرای این برنامه دخیل هستند که تعداد عوامل اجرایی در تاسوعا و عاشورای حسینی به ۱۵۰ نفر می‌رسد.

رستمی بیان کرد: اجرای تعزیه‌خوانی معطوف به سیزده روز ابتدایی ماه محرم نیست و هرساله در طول سال برنامه‌های مختلفی در این تکیه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین، ادامه داد: تمامی کار های انجام‌شده در مراسمات مذهبی و آیینی انجام می‌شود جزو جهاد تبیین است و با توجه به این نکته تمامی برنامه‌های تکیه در راستای جهاد تبیین است.

مسئول تکیه ارمغانخانه با بیان اینکه دیروز حرکت نمادین کاروان امام حسین(ع) از مقابل حوزه هنری زنجان تا سبزه‌میدان انجام شد، افزود: این کار یک نمونه از مصادیق جهاد تبیین است چراکه با این کار پیام عاشورا و قیام امام حسین(ع) به مخاطبان گفته می‌شود.

وی ادامه داد: در روز عاشورا در مقابل تکیه ارمغانخانه نماز ظهر عاشورا اقامه می‌شود.

رستمی با اشاره به استقبال بسیار پرشور مردم از تکیه ارمغانخانه و مراسمات این تکیه، خاطرنشان کرد: سالانه حدود ۱۵۰ هزار نفر در مراسمات تکیه ارمغانخانه حضور پیدا می‌کنند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر