logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۷
[ شناسه خبر : ۲۷۴۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر دارالقرآن بسیج کشور در گفت‌وگو با موج رسا:

اضافه شدن بخش خانوادگی در مسابقات سراسری قرآن بسیج/ انس با قرآن در جامعه باید بیشتر شود

اضافه-شدن-بخش-خانوادگی-در-مسابقات-سراسری-قرآن-بسیج-انس-با-قرآن-در-جامعه-باید-بیشتر-شود
مدیر دارالقرآن بسیج کشور با بیان اینکه متاسفانه نتوانسته‌ایم آنطور که باید جذابیت برای خود قرآن و آیات آن در کشور ایجاد کنیم، گفت: در دارالقرآن بسیج هم قطعاً یک عقب‌ماندگی داریم اما یک برنامه خاصی که از امسال در سند اعتلای بسیج دیده‌ایم، پویش‌های سراسری هستند.

حجت‌الاسلام حمیدرضا لیمویی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: قرآن کریم، معجزه است و گسترش آیات قرآن و تلاوت آن در فضای مجازی، نور است و جذابیت خود را دارد.

وی خاطرنشان کرد: همین که صوت قاریان و مُرَتّلان خوب در فضای مجازی گسترش پیدا کند باعث جذابیت می‌شود و جهاد تبیین هم در ذیل همین اتفاق می‌افتد.

حجت‌الاسلام لیمویی در خصوص برنامه‌ها و اقدامات دارالقرآن بسیج در فضای مجازی ابراز کرد: برنامه‌ها شامل محافل، مسابقات و پویش‌ها است که بیشتر جنبه تبلیغی و ترویجی دارند و تیم رسانه‌ای قوی برای این‌ها کار می‌کنند که بتوانیم در فضای مجازی ورود کنیم.

وی افزود: اخیرا فعالان فضای مجازی بسیج در بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج پای کار آمدند و سعی کردند فضای مجازی را به سمت قرآن بکشانند.

مدیر دارالقرآن بسیج کشور گفت: با کمک معاونت فضای مجازی بسیج، پویش‌ها و هشتگ‌هایی در فضای مجازی پخش می‌کنیم که این کار، کمک می‌کند تا اقدامات ما در فضای مجازی دیده شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه نتوانسته‌ایم آنطور که باید جذابیت برای خود قرآن و آیات آن در کشور ایجاد کنیم، اظهار داشت: در دارالقرآن بسیج هم قطعاً یک عقب‌ماندگی داریم اما یک برنامه خاصی که از امسال در سند اعتلای بسیج دیده‌ایم، پویش‌های سراسری هستند.

حجت‌الاسلام لیمویی خاطرنشان کرد: این پویش‌ها مختص درگیر کردن فضای مجازی است و می‌خواهیم مفاهیم قرآنی را با کمک پویش‌ها به فضای مجازی ببریم.

مدیر دارالقرآن بسیج کشور در پاسخ به اینکه چه اقداماتی برای نقش‌آفرینی فرهنگ و تفکر قرآنی در متن خانواده‌ها توسط دارالقرآن انجام شده است، بیان کرد: قرآن، کتاب زندگی است و برای تربیت و زندگی نازل شده تا بهتر زندگی کنیم و به سعادت برسیم.

وی با بیان اینکه از وظایف ما این است که اُنس جامعه و خانواده‌ها با قرآن را باید بیشتر کنیم و در این زمینه تلاش کنیم، گفت: اخیرا در مسابقات قرآن بسیج کشور، بخش خانوادگی را هم اضافه کردیم که چنین بخشی هیچ سالی در هیچ نهادی در مسابقات قرآنی نبوده است.

حجت‌الاسلام لیمویی با بیان اینکه این بخش با استقبال خوبی از طرف خانواده‌ها مواجه شد و خانواده‌ها نیز رضایت داشتند، خاطرنشان کرد: به‌گونه‌ای بود که هر کدام از پدر، مادر و فرزندان خانواده‌ها را به نحوی درگیر فعالیت‌های قرآنی می‌کرد.

وی با بیان اینکه این کار باعث شده بود که خانواده‌ها به مدت یک ماه درگیر قرآن باشند، ابراز کرد: همین مسابقات بهانه‌ای می‌شود که قرآن در خانواده‌ها رسوخ پیدا کرده و اتفاقی که انتظارش را داریم بیفتد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر