logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۷۴۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

تاکید قرآن کریم، نگاه امیدوارانه در جامعه است/ جهاد تبیین صرفا سخنرانی سیاسی نیست

تاکید-قرآن-کریم،-نگاه-امیدوارانه-در-جامعه-است-جهاد-تبیین-صرفا-سخنرانی-سیاسی-نیست
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: توصیه‌های زیادی در قرآن کریم در راستای امیدبخشی و امیددهی در جامعه شده و آیات مختلف قرآن در این جهت است که نگرش و نگاه ما به جامعه چگونه باید باشد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسن بیگدلی، ظهر امروز در دوره آموزشی مدیران قرآنی بسیج استان زنجان که با حضور حجت‌الاسلام لیمویی (مدیر دارالقرآن بسیج کشور) برگزار شد، اظهار داشت: قرآن کریم به ما توصیه کرده که حق نداریم ناامیدانه نگاه کنیم بلکه باید امیدوارانه به جامعه دینی و انسانی بنگریم.

وی با بیان اینکه هم به ساخت و هم استحکام‌بخشی و هم نسبت به خودمان باید به دستوراتی که در قرآن کریم آمده، آشنا باشیم و در این راستا قدم برداریم، خاطرنشان کرد: توصیه‌های زیادی در قرآن کریم در راستای امیدبخشی و امیددهی در جامعه شده و آیات مختلف قرآن در این جهت است که نگرش و نگاه ما به جامعه چگونه باید باشد ضمن اینکه نحوه نگرش به جامعه از توصیه‌های مکرر رهبر انقلاب نیز است.

حجت‌الاسلام بیگدلی با اشاره به 7 فرمان رهبر انقلاب به فعالان فضای مجازی افزود: ایشان فرمودند اجازه ندهید دشمن، امید را به یاس و ناامیدی تبدیل کند.

وی تصریح کرد: در تمام ابعاد وقتی شاخصه‌های مختلف را می‌سنجیم، می‌بینیم که بُعد امیدواری در قرآن کریم بسیار بارز و آشکار است و هر جا هم ناامیدی وجود دارد به دلیل عمل نکردن به قرآن است و در ابعاد مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی، تربیتی و... به قرآن عمل شده، امید و امیدواری در آن حوزه رشد کرده و برنامه‌ها با موفقیت مواجه شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه قرآن می‌فرماید توفیق ما فقط از جانب خداوند است و امکان ندارد از غیر خدا کمک بگیریم و موفق شویم، گفت: موفقیت انسان بدون تلاش، حرکت، نگاه به آینده و دستورالعمل‌های دینی لازم قطعاً محقق نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید دور خود بچرخیم و فاصله ایجاد کنیم و دیگران را از خود بترسانیم، اظهار داشت: سیره پیامبر(ص)

  نیز اینگونه بود و ایشان انسان‌هایی را دور خود جمع کرد که مشرک بودند و در واقع مشرکین را مومنین کرد و این ظرفیت اسلام است.

حجت‌الاسلام بیگدلی با تاکید بر اینکه هیچ چیزی غیر از بستر دین، قرآن، اعتقادات، منبر و مسجد نخواهد توانست چنین انسان‌ها را جذب کند، خاطرنشان کرد: علی‌رغم همه تبلیغات منفی دشمن در روز عید غدیر امسال بیش از 3 میلیون نفر در خیابان ولی‌عصر(عج) تهران برای ولایت امیرالمومنین(ع) آمدند و نشان داد که ظرفیت دین در بسترهای دینی به راحتی می‌تواند شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه اگر در شرایط کنونی توانستیم چند نفر را به اجتماع خود بیاوریم به تکلیف خود به خوبی عمل کرده‌ایم، افزود: این همان امیددهی، مقابله با دشمن و جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام بیگدلی تصریح کرد: جهاد تبیین صرفاً سخنرانی سیاسی نیست بلکه جهاد تبیین یعنی کار اقتصادی، فرهنگی، قرآنی، معرفتی و تربیتی است که باید گسترش پیدا کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه جهاد تبیین، الزاماتی دارد که یکی از آن‌ها ایمان است، گفت: خودمان باید ایمان و باور داشته باشیم که چادر، شعار دین است.

وی با اشاره به سرود «سلام فرمانده» اظهار داشت: خواننده این سرود (ابوذر روحی) نیتی کرده و خداوند نیز به سرود او عنایت کرد و سرود سلام فرمانده، دنیل را مرعوب خود کرد و در تمام دنیا نسبت به این سرود، تحلیل می‌کنند و این همان بستر دین است.

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه باور به معیت الهی، یکی دیگر از الزامات است، خاطرنشان کرد: باید باور کنیم که خدا با ماست و خداوند برای ما بزرگی و شیطان برای ما فقر می‌آورد و شیطان امروزی همان دشمن است.

وی با بیان اینکه الزام بعدی، توکل و اعتماد بر خداوند است، افزود: حضرت زینب(س) به اندازه‌ای به خداوند اعتماد داشت که بعد از تحمل سختی‌ها و مصائب فراوان گفت: «ما رأیت الّا جمیلا»

حجت‌الاسلام بیگدلی تصریح کرد: بسیج، مشکلات و پستی و بلندی‌هایی دارد اما نه تنها مشکلات و سختی‌ها بسیجیان را خسته نخواهد کرد بلکه برای رسیدن به هدف، مصمم‌تر نیز می کند.

*‌ 612 نفر از استان زنجان در مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت کرده‌اند

حجت‌الاسلام سیدموسی موسوی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در این مراسم گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه، متولی برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطح ملی و بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم از فردا آغاز می‌شود، اظهار داشت: سال گذشته 568 شرکت‌کننده از استان زنجان بود که امسال با 10 درصد افزایش به 612 نفر رسیده و استان زنجان در سال گذشته برای اولین بار در 4 رشته، موفق به کسب مقام شد که شامل 2 مقام اولی، یک مقام سومی و یک مقام چهارمی بود.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه امسال از این مقام‌ها باید دفاع کنیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه نیات قرآنی زنجان در سال گذشته 10 میلیون تومان بود و منابع قرآنی محدود است لذا باید منابع و موقوفات قرآنی در پایگاه‌ها، مساجد و محلات ایجاد شود.

وی با بیان اینکه سطح‌بندی داوران قرآنی نیز آغاز شده است، گفت: سال گذشته چند داور از استان‌های دیگر آوردیم اما امسال با رایزنی‌های صورت‌گرفته، تمام داوران از استان زنجان هستند لذا انتظار می‌رود افرادی که می‌شناسید را معرفی کنید تا با شرکت در دوره‌ها بتوانیم به عنوان داور از آن‌ها استفاده کنیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر