logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۶:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۷۴۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
کارشناس ارشد مسائل منطقه:

رهبرانقلاب با قاطعیت، صداقت و صراحت با اردوغان صحبت کردند/ اظهار علاقه پوتین به رهبرانقلاب نشان می‌دهد که به مراتب بیشتری از نفوذ، تسلط و معنویت ایشان پی‌برده است

رهبرانقلاب-با-قاطعیت،-صداقت-و-صراحت-با-اردوغان-صحبت-کردند-اظهار-علاقه-پوتین-به-رهبرانقلاب-نشان-می‌دهد-که-به-مراتب-بیشتری-از-نفوذ،-تسلط-و-معنویت-ایشان-پی‌برده-است
کارشناس ارشد مسائل منطقه درباره دیدار رئیس جمهور روسیه با رهبر انقلاب، گفت: پوتین در حالی به دیدار رهبر معظم انقلاب آمد که به راهبردهایی که ایشان در سال‌های گذشته به وی گفته بودند عملاً رسیده است.

به گزارش موج رسا; سیدرضا صدرالحسینی کارشناس ارشد مسائل منطقه در گفتگو با جهان نيوز درباره سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهور ترکیه، اظهار داشت: دیدار اردوغان با رهبر انقلاب یک دیدار کاملاً رسمی همراه با ادبیات دیپلماتیک بود که قاطعیت، صداقت و صراحت در فرمایشات رهبر انقلاب جاری و ساری بود.

وی با اشاره به نگاه راهبردی رهبر انقلاب به مسائل منطقه‌ای، گفت: در واقع رهبر انقلاب در این دیدار فقط به عنوان رهبر یک کشور همسایه با رئیس جمهور ترکیه صحبت نکردند بلکه به عنوان فردی با ایشان صحبت کردند که دلسوز منطقه هستند و کشورش دست برتر را در منطقه دارد و نگاه راهبردی رهبر انقلاب در حوزه مسائل منطقه‌ای برای کسی مطرح می‌شود که باید به گونه‌ای رفتار کند که در مسیر منافع و مصالح منطقه باشد.
 
کارشناس ارشد مسائل منطقه با بیان اینکه دیدار رئیس جمهور ترکیه با رهبر انقلاب، دیداری سرنوشت ساز برای منطقه و دو کشور ایران و ترکیه بود، خاطرنشان کرد: در حقیقت رهبر انقلاب در گفتگو با اردوغان مسیر حرکت منطقه‌ای جمهوری اسلامی را با تاکید بر افزایش نقش ترکیه کاملا مشخص کردند.
 
صدرالحسینی با اشاره به اینکه ترکیه باید روابط منطقه‌ای خود را به گونه‌ای تنظیم کند که کشورهای همسایه متضرر نشوند، گفت: یکی از موضوعاتی که در رابطه با ترکیه باید مورد توجه قرار گیرد شفافیت روابط این کشور با رژیم صهیونیستی است. این یکی از موضوعات اساسی است که برای نقش آفرینی بیشتر ترکیه در منطقه و در جهان اسلام بسیار موثر است. جمهوری اسلامی ایران علاقه دارد که ترکیه در این رابطه مواضع شفاف و عملکرد روشنی داشته باشد. نکته بعدی دست اندازی ترکیه به بخش‌هایی از خاک کشور همسایه‌اش سوریه در جغرافیای کشورهای اسلامی است. بنابراین ترکیه روابط خودش را باید به گونه‌ای تنظیم کند که کشورهای همسایه از این کشور متضرر نشوند و اگر منفعتی نمی‌تواند به آن‌ها برساند ضرری هم به آن‌ها نرساند.
 
وی همچنین درباره حمایت ترکیه از برخی گروه‌های تروریستی در خاک سوریه، خاطرنشان کرد: حمایت از تروریست‌هایی که به کشور همسایه وارد شدند به هیچ عنوان به صلاح امنیت منطقه و آینده منطقه نیست و ترکیه نباید این حمایت را ادامه دهد. همانگونه که در اجلاس تهران بیان شد تمامیت ارضی سوریه و اقتدار این کشور برای حفظ امنیت سرزمین خودش به رسمیت شناخته شده و هیچ کشوری نباید این رسمیت را زیر سوال ببرد و اقدامی بر خلاف حق قانونی این کشور داشته باشد.
 
کارشناس ارشد مسائل منطقه در ادامه با اشاره به دیدار رئیس جمهور روسیه با رهبر انقلاب، گفت: پوتین در حالی به دیدار رهبر معظم انقلاب آمد که به راهبردهایی که ایشان در سال‌های گذشته به وی گفته بودند عملاً رسیده است. پوتین کاملاً درک کرده که رهبر حکیم جمهوری اسلامی یک رهبر استقلال خواه، ضد سلطه و امپریالیست است و با دلسوزی این مسائل را به دیگران هم منتقل می‌کنند.

وی با بیان اینکه پوتین در چند ماه اخیر بیش از گذشته به دشمنی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب از جانب آمریکا و غرب پی‌برده است، افزود: پوتین در این دیدار به این مسائله اذعان داشت که بعضی از کشورهای اروپایی علاقمند به حمایت از اوکراین نبودند اما با درخواست آمریکا این کار را انجام دادند. موضوع عدم استقلال کشورهای اروپایی را که رهبر انقلاب سال‌ها قبل به آن اشاره کرده بودند را اکنون پوتین کاملا درک کرده و به آن رسیده است، بنابراین تواضع و اظهار علاقه پوتین به عنوان یک رهبر بین‌المللی به مقام معظم رهبری نشان دهنده این است که پوتین به مراتب بیشتری از نفوذ و معنویت رهبر معظم انقلاب و آشنایی ایشان به مسائل بین‌المللی پی‌برده و به همین دلیل احترام پوتین به رهبر انقلاب بیش از گذشته شده است.

کارشناس ارشد مسائل منطقه در پایان با اشاره به اینکه اشتراکات ایران و روسیه روز به روز بیشتر می‌شود، گفت: به جز مسائل همسایگی و روابط طولانی این دو کشور یکی از نقاط اشتراک، داشتن یک دشمن مشترک به نام آمریکا است که هر دو کشور را تحریم کرده و توسط عملیات رسانه‌ای بر ضدشان دروغ پراکنی می‌کند و علاقمند نیست که ایران و روسیه به جایگاه واقعی خودشان در نظام بین‌الملل برگردند.

منبع: جهان نیوز

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر