logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۷:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۷۴۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
طبق اعلام از سوی جان کربی؛

آمریکا: قدرت تخریبی پهپادهای ایران را به چشم دیده‌ایم

آمریکا:-قدرت-تخریبی-پهپادهای-ایران-را-به-چشم-دیده‌ایم
مقام آمریکایی می‌گوید ایران دارای قابلیت تولید بومی پهپاد است و نیروهای آمریکا قدرت کُشندگی و تخریبی پهپادهای ایرانی را به چشم خود دیده‌اند.

به گزارش موج رسا; به نقل از شبکه سی‌بی‌اس، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید در نشست خبری خود اعلام کرد: ارتش و نیروهای آمریکا قدرت تخریبی و کُشندگی پهپادهای ایرانی را تجربه کرده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال فروش پهپادهای ایرانی به روسیه گفت: ما هیچ اطلاعاتی نداریم که نشان دهد فروش پهپادهای ایرانی به روسیه اتفاق افتاده باشد. اما این به معنای این نیست که روسیه به دنبال خرید این نوع تسلیحات نباشد.

این مقام آمریکایی در ادامه افزود: ایران دارای توانمندی داخلی ساخت پهپاد است و این پهپادها قابلیت‌های تخریبی و کُشنده‌ای دارند. ما قابلیت آنها را به چشمان خودمان دیده‌ایم، در حملاتی که آنها علیه نیروهای خود ما در عراق و سوریه انجام دادند و علیه تأسیسات ما (در غرب آسیا). بنابراین ما این مسئله را از نزدیک پیگیری می‌کنیم و آن را جدی می‌گیریم.

مقامات و رسانه‌های آمریکا از هفته پیش ادعای فروش پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را آغاز کردند و حتی شبکه سی‌ان‌ان مدعی شد که مقامات روسیه برای بازدید از پهپادهای ایران، ماه گذشته حداقل دو بار به ایران سفر کرده‌اند.

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در آستانه سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به غرب آسیا در نشستی خبری مدعی شد که واشنگتن اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ایران در حال آماده سازی برای ارسال حداقل صد پهپاد به روسیه و آموزش استفاده از آنها به روس‌هاست و برخی از این پهپادها دارای قابلیت حمل سلاح هستند.

مقامات ارشد ایران و روسیه این ادعای آمریکایی‌ها را رد کردند. «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در این باره گفت: سابقه همکاری‌های میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری‌های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین بر می‌گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر