logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۷:۳۱
[ شناسه خبر : ۲۷۴۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

تداوم ترس روزافزون رژیم تل‌آویو از قدرت پهپادی حزب‌الله

تداوم-ترس-روزافزون-رژیم-تل‌آویو-از-قدرت-پهپادی-حزب‌الله
تداوم ترس روزافزون رژیم موقت صهیونیستی نسبت به توان پهپادی حزب‌الله، مقام ‌های ارشد این رژیم را به واکنش واداشت.

به گزارش موج رسا; در ادامه ترس روز افزون رژیم موقت صهیونیستی از توان پهپادی حزب‌الله  لبنان، دو مقام ارشد این رژیم عصر سه شنبه به وقت تهران هشدار صادر کردند.

 به نوشته «وبگاه «تایمز اسرائیل» «یائیر لاپید» نخست وزیر و «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم اسرائیل روز سه شنبه یک روز پس از اینکه این حزب‌الله یک پهپاد را بر فراز مرزهای فلسطین اشغالی به پرواز درآورد، هشدار دادند.

حزب الله لبنان اخیراً اقدامات خود را به ویژه نزدیک منطقه گازی «کاریش» را شدید کرده است. حزب الله در جسورانه ترین اقدام خود، حدود سه هفته پیش چهار فروند پهپاد را به سمت سکوی گازی کاریش فرستاد.

در بیانیه ادعایی لاپید و گانتز آمده است: «اسرائیل آماده برای مقابله با هر تهدیدی است. ما وارد یک رویارویی نمی‌شویم، اما هرکسی که بخواهد به حاکمیت ما یا شهروندان اسرائیل آسیب برساند، خیلی سریع متوجه می‌شود که مرتکب اشتباه جدی شده است.»

به گفته کارشناسان، پرواز شناسایی پهپاد «حسان» متعلق به حزب الله در عمق فلسطین اشغالی که بالغ بر ۷۰ کیلومتر بود، همچنان بین کارشناسان صهیونیست، محل بحث و بررسی است و نسبت به این مسئله به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند.

اخیرا روزنامه «الاخبار» لبنان با انتشار گزارشی به تحلیل اظهارنظرات کارشناسان صهیونیستی در این باره پرداخت و نوشت، روشن است که سکوت محافل رسمی رژیم صهیونیستی در قبال این مسئله، نشانگر آن است که به اهمیت این پیام، وضعیت بغرنج و محدود بودن گزینه‌های پیش روی خود، اذعان دارند و ظاهرا «نکته جدیدی که دشمن به آن پی برده است، این است که آنچه از وقوع آن می‌ترسید، رخ داده است.

الاخبار در ادامه نوشت،  پرواز پهپاد حزب الله در عمق فلسطین اشغالی، هراس صهیونیستها را نشان داد؛ به نحوی که چندین بار نسبت به «خطر در اختیار داشتن پهپادهای پیشرفته توسط حزب الله و تأثیر آن در معادلات قدرت در منطقه» هشدار داده بودند. لذا حزب الله در کنار نشان دادن شکست سامانه‌های دفاعی صهیونیست در سرنگونی این پهپاد، قصد داشته است، بخشی از توانمندیهای پیشرفته خود را نشان دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر