logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۶
[ شناسه خبر : ۲۷۴۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

واکنش کاخ سفید به سفر مهم پوتین به تهران

واکنش-کاخ-سفید-به-سفر-مهم-پوتین-به-تهران
سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز سه شنبه خود با خبرنگاران درباره سفر مهم و راهبردی رئیس جمهور روسیه به ایران اظهار نظر کرد.

به گزارش موج رسا; سخنگوی کاخ سفید سه شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران مدعی شد که کاخ سفید شواهد و اطلاعاتی دارد که مسکو قصد تصرف مناطق بیشتری از اوکراین را دارد.

براساس گزارش شبکه الجزیره، وی همچنین ادعا کرد: روسیه همچنین قصد دارد اراضی واقع در استانهای دونستک و لوهانسک را ضمیمه خاک خود کند و واحد پولی روسیه را در مناطق اشغال شده تحمیل کند.

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه ایالات متحده تحریمهای بیشتری را علیه مسکو در دستور کار دارد افزود: واشنگتن حاکمیت روسیه بر مناطق مختلف در اوکراین را به رسمیت نخواهد شناخت. 

 درحالیکه بسیاری از تحلیلگران سفر رئیس جمهور روسیه به ایران را نشانه عمق روابط راهبردی میان تهران و مسکو و برای تقویت جبهه ضدآمریکایی خوانده‌اند، کارن ژان پیر با فرافکنی تلاش کرد این سفر را به جنگ اوکراین مرتبط کند.

وی با اشاره به این موضوع مدعی شد، سفر ولادیمیر پوتین به تهران نشان دهنده انزوای سیاسی مسکو و ناتوانی روسیه در پاسخگویی به نیازهای جنگ در اوکراین است. 

وی همچنین گفت، سفر پوتین به ایران نشان می‌دهد که او قصد ندارد جنگ در اوکراین را متوقف کند. 

سخنگوی کاخ سفید در ادامه ادعاهای خود گفت، پوتین اکنون منزوی شده و به ایران نیاز دارد. ما به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه روسیه هستیم و در مرحله آینده افراد و نهادهای بیشتری را شامل می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر