logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۷۳۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان زنجان:

علی(ع) تامین‌کننده دین و تکمیل‌کننده زندگی است/ غدیر، یک حقیقت برای بیعت است

علی(ع)-تامین‌کننده-دین-و-تکمیل‌کننده-زندگی-است-غدیر،-یک-حقیقت-برای-بیعت-است
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه خداوند در روز غدیر فرمود امروز بیعت با علی(ع) برای شما امنیت‌بخش است، گفت: علی(ع) تامین‌کننده دین و تکمیل‌کننده زندگی است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام سعید غفاری، عصر دوشنبه در اجتماع بزرگ رهروان غدیر که در محل پیاده‌راه سبزه‌میدان زنجان برگزار شد، اظهار داشت: غدیر خم، روزی است که پیامبر اسلام(ص) در تبلیغ این روز، آیاتی از جانب خواند مطرح کرده که بی‌بدیل است.

وی با بیان اینکه این آیات در قرآن کریم، مشابه ندارد، خاطرنشان کرد: روایاتی که در خصوص غدیر آمده نیز مشابه ندارد.

حجت‌الاسلام غفاری افزود: برای مثال در روایت آمده که هرکس امروز به یک نفر غذا دهد مانند این است که یک میلیون پیامبر، صدیق و شهید را غذا داده است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: خداوند با نزول آیاتی در روز عید غدیر خم فرمود که امروز کار از دین شما ناامید شدند و دیگر هیچ نگرانی نسبت به مساله کفار وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه غدیر خم طبق آیات مذکور، روز اکمال دین و اتمام نعمت است، اظهار داشت: امروز خداوند رضایت دارد که این شما که حج، جهاد، نماز و... دلرد، کامل باشد.

حجت‌الاسلام غفاری با بیان اینکه خداوند فرمود امروز آنچه برای شما امنیت‌بخش است، بیعت با علی(ع) است، خاطرنشان کرد: علی(ع) تامین‌کننده دین و تکمیل‌کننده زندگی است.

وی با بیان اینکه غدیر خم، یک ماجرای تاریخی برای نقل کردن نیست، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) تردید می‌کرد که آیات را بخواند اما در آیه‌ای که نازل شد (بلّغ ما اُنزل الیک...) اینطور آمد که چرا اعلام نمی‌کنی که علی(ع) امیرالمومنین و اکمال دین و اتمام نعمت است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: خداوند با نزول کردن این آیه فرمود که حکومت و نظام فرهنگی، سیاسی و اقتصادی علی(ع) برای شما نعمت است.

وی با بیان اینکه آنچه گمشده امروز بوده و در طلب آن هستیم، نعمت است، اظهار داشت: فراوانی روزی، دلیل بر نعمت نیست و ممکن است دلیل بر نقمت یعنی کینه، کدورت، رشوه، باند، بی بند و باری و.... باشد.

حجت‌الاسلام غفاری خاطرنشان کرد: نعمت یعنی آن روزی‌ای که با دست علی(ع) به ما برسد و سیاست، اقتصاد، فرهنگ، حجاب و قرآنی که با علی(ع) باشد.

وی با بیان اینکه ما بین نعمت و نقمت قرار داریم، ابراز کرد: اگر با غدیر همراه باشیم با نعمت همراه هستیم وگرنه با سقیفه خواهیم بود.

حجت‌الاسلام غفاری افزود: نقمت یعنی انسان متدین باشد اما در نقمت باشد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه به غدیر احتیاج داریم، گفت: غدیر همانطور که انتصاب علی(ع) به حکومت است، انتخاب هم در پی دارد.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) به دلیل نگرانی از مردم در ابلاغ آیه، تردید داشت، خاطرنشان کرد: در این آیه به پیامبر (ص) گفته شد که اگر پیام را ابلاغ نکنی و ولایت علی را اعلام نکنی یعنی رسالتت را انجام نداده ای.

حجت‌الاسلام غفاری با تاکید بر اینکه دین بدون علی(ع) دین جاهلیت است، اظهار داشت: جامعه بدون علی(ع) حتی اگر نماز و حج و... هم در آن باشد، ثمری ندارد.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) اکمال دین و اولاد او هم در ادامه آن هستند، ابراز کرد: امروز علی(ع) و حسین(ع) زمان، سینه‌به‌سینه در برابر طاغوت ایستاده است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان زنجان تاکید کرد: غدیر را یک ماجرای تاریخی ندانیم بلکه غدیر را حقیقتی بدانیم که زنان و مردان باید از علی(ع) بیعت کنند.

وی با بیان اینکه علی(ع) به میدان آمده اما طرف دوم این عرصه، مردم هستند، گفت: انتصاب غدیر یعنی علی(ع) و علی(ع) یعنی جهت و قبله و شاخصه نظام مدیریتی؛

حجت‌الاسلام غفاری با بیان اینکه انتخاب غدیر به ما بستگی دارد، اظهار داشت: امروز ما باید با علی بیعت کنیم و اکمال دین را به جامعه بیاوریم و اتمام نعمت کرده و از ثمره دین بهره ببریم.

وی با بیان اینکه علی زمان خود را باید دریابیم، خاطرنشان کرد: امروز علی زمان در برابر استکبار، قد کشیده و بحران بشریت در عالَم مدرنیته را می‌فهمد و برنامه اقتصاد، فرهنگ و سیاست برای ما دارد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ما با غدیر، آشفته و بی‌هویت نیستیم، گفت: علی امروز یعنی علی دهه ۹۰ که امروز سینه‌به‌سینه در برابر کفر ایستاده را باید پیدا کنیم، دریابیم و دست بیعت به او دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز علی را در موقف و جایگاهش دریابیم و دست بیعت دهیم به فضل خدا مشکلات هم حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام غفاری با بیان اینکه بیعت ما با علی، کار را تمام خواهد کرد، افزود: انتصاب، اتفاق افتاده و فقط انتخاب باقی مانده و امروز باید تصمیم بگیریم تا خود را به امام زمان‌مان برسانیم.//آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر