logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۷۳۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

تمام نهادهای مربوطه باید با مظاهر بی‌عفتی در جامعه برخورد کنند/ لزوم چاره‌اندیشی اساسی مسئولان برای گرانی‌های افسارگسیخته

تمام-نهادهای-مربوطه-باید-با-مظاهر-بی‌عفتی-در-جامعه-برخورد-کنند-لزوم-چاره‌اندیشی-اساسی-مسئولان-برای-گرانی‌های-افسارگسیخته
امام جمعه ماهنشان گفت: عفاف در تمام زندگی انسان، لازم است و تمام نهادها و ارگان‌های مربوطه باید وارد شده و با مظاهر بی‌عفتی در جامعه برخورد شود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های بعد از نماز عید سعید قربان در ماهنشان اظهار داشت: عید سعید قربان از بزرگترین اعیاد مسلمین است.

وی با تبریک این عید بزرگ و تاکید بر ذبح قربانی خاطرنشان کرد: شرط اصلی در ذبح قربانی، قصد قربت بوده و رساندن قسمتی از قربانی به فقرا و مستمندان که در شرایط کنونی جامعه خیلی مورد توجه باید قرار گیرد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه گرانی‌های افسارگسیخته باعث رنجش مردم شده است، گفت: توجه ویژه برای چاره‌اندیشی و علاج ریشه‌ای این معضل الزامی است و با کارهای سطحی و گذری، دردی درمان نخواهد شد.

وی از مسئولین ذی‌ربط خواست تا هر چه سریع‌تر چاره‌اندیشی اساسی نموده و این معضل را به‌صورت ریشه‌ای حل کنند.

امام جمعه ماهنشان در ادامه با اشاره به کمبود آب و خشک شدن رودخانه قزل‌اوزن و لزوم صرفه‌جویی بیشتر در مصرف آب در همه مصارف اعم از خانگی، کشاورزی و صنعتی گفت: اقدامات ادارات مربوطه جهت سهل‌انگاری و تخلف آشکار و عدم برخورد با کسانی که منابع آب را صَرف محصولاتی می‌کنند که نیاز آب آبی بالایی دارند، مورد انتقاد است و باید هم افراد خاطی و هم مسئولین متخلف مورد مواخذه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه بالاترین عبادت یک مسئول، خدمت به خلق الله و انجام صحیح مسئولیت محوله است، اظهار داشت: ترک مسئولیت و رفتن به سفر زیارتی عین بی‌توفیقی بوده و باید در محضر الهی و در محضر مردم جوابگو باشند و باید از این کارها خودداری کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به روز عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: عفاف در تمام زندگی انسان، لازم است و باید با مظاهر بی‌عفتی در جامعه برخورد شود.

وی افزود: تمام نهادها و ارگان‌های مربوطه باید وارد کار شوند و امر به معروف و نهی از منکر کرده و اجازه ندهند تا بی‌عفتی در جامعه شیوع پیدا کند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر