logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۵
[ شناسه خبر : ۲۷۰۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد؛

8 بقعه و امامزاده استان زنجان میزبان طرح نشاط معنوی

8-بقعه-و-امامزاده-استان-زنجان-میزبان-طرح-نشاط-معنوی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: طرح «نشاط معنوی» در 8 بقعه متبرکه و امامزاده استان زنجان اجرا می‌شود.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی اظهار کرد: طرح نشاط معنوی همزمان با ایام تابستان در سطح استان زنجان اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح با حضور مربیان رشته‌های مختلف کلاس‌های تابستانی در 8 بقعه شاخص استان اجرا خواهد شد، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم 500 تا یک هزار نفر در این طرح حضور داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: امامزاده سیدابراهیم(ع) زنجان، حسینیه و زینبیه اعظم زنجان، بقعه قیدار نبی(ع) قیدار، امامزاده ابراهیم(ع) سجاس، امامزادگان هاشم و عوف(ع) آب‌بر، امامزاده اسماعیل(ع) و زیدالکبیر(ع) شهرستان ابهر میزبان این طرح در سطح استان زنجان خواهند بود.

وی گفت: آموزش مهارت‌های ده‌گانه زندگی، کلاس‌های قرآن و احکام، آموزش‌های فنی و هنری و مهارتی مثل صنایع دستی، مهارت‌های رایانه‌ای، خطاطی و نقاشی و برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی برای دانش‌آموزان از جمله محتویات ارائه‌شده در این طرح خواهد بود.

حجت‌الاسلام کرمی با بیان اینکه زمان اجرای این طرح از اول تیر تا ششم مرداد سال جاری است، اظهار داشت: مخاطبین این طرح، دانش‌آموزان دختر و پسر رده سنی 8 تا 18 سال خواهند بود که با توجه به شروع ماه محرم در اواسط تابستان امسال در صورت مهیا بودن شرایط در بقاع متبرکه و امامزادگان تا پایان مرداد نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که حداقل از آموزش‌های 8 مربی رسمی و حداکثر 20 مربی مرتبط در این طرح بهره ببریم، خاطرنشان کرد: اساتید و مربیان این طرح از میان مبلغین بومی و اعزامی سازمان اوقاف و امور خیریه و مربیان دوره‌دیده سبک زندگی اسلامی یا مربیان محلی و منطقه‌ای در رشته‌های مختلف مهارت‌آموزی و دانشجویان رشته‌های مرتبط با این کلاس‌ها خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ابراز کرد: در سالیان گذشته از 500 تا یک هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر در این طرح شرکت می‌کردند که با توجه به پایان کرونا امسال تعداد نفرات افزایش پیدا خواهد کرد.

وی، مهارت‌افزایی و توانمندسازی دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف، تعمیق باورهای دینی، ترویج معارف اسلامی، استفاده از ابزارهای روز مثل فضای مجازی و ارتباط‌گیری موثر را از اهداف اجرای طرح نشاط معنوی بیان کرد و افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، یکی از راهکارهای موثر در ایجاد آرامش و سلامت روانی خانواده و جامعه بوده و در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام کرمی ابراز کرد: اگر برنامه‌ای برای نسل جوان نداشته باشیم، دشمنان برنامه‌های مختلفی دارند تا  این خلاء را پر کنند پس باید همیشه در این زمینه‌ها فعال و به‌روز باشیم تا بتوانیم گوشه‌ای از وظایف خود در قبال پرورش صحیح این نسل را ادا کنیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر