logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۷۰۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

سفر متقابل مسئولان ایران و سایر کشورها بهترین راهکار خنثی کردن تحریم‌ها است/ تضعیف فریضه حج، طراحی دشمن برای خالی کردن کعبه از پیروان اهل بیت(ع) است

سفر-متقابل-مسئولان-ایران-و-سایر-کشورها-بهترین-راهکار-خنثی-کردن-تحریم‌ها-است-تضعیف-فریضه-حج،-طراحی-دشمن-برای-خالی-کردن-کعبه-از-پیروان-اهل-بیت(ع)-است
امام جمعه خرمدره با اشاره به سفرهای متقابل بین مسئولان ایران و کشورهای همسایه گفت: این سفرها، بهترین راهکار برای خنثی کردن تحریم‌های جبهه استکبار و ایجاد رونق اقتصادی در کشور است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار داشت: امام جواد(ع) با وجود اینکه مخزن علم الهی بوده و پاسخگویی اعجازگونه ایشان به شبهات در سن کم در حقیقت به مسلخ رفتن علم الهی بوده و مصداق جاهلیت دومی است که در برابر علم و آگاهی الهی که همان علم حقیقی است، قد عَلَم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به تعبیر علامه مصباح یزدی(ره)، هرمنوتیک معرفتی غربی با تاکید بر تکثرگرایی باطل که برخی‌ غربگرایان در صدد ترویج آن در کشور هستند با هدف قرار دادن گوهر ناب دین، مصداق بارز جاهلیت مدرن است که با نام علم به جنگ با علم و دین و اعتقادات الهی مردم برخاسته است.

امام جمعه خرمدره با تبریک روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و ضمن تشکر از زحمات طاقت‌فرسا و مظلومانه روحانیت به عنوان مبلّغان دین گفت: تبلیغ دین، رسالت انبیای الهی بوده و جامعه، قدردان مبلغان دینی است که با ایثارگری و شهادت‌طلبی‌ خود در بُرهه‌های مختلف تاریخی، فرهنگ و اعتقادات و احکام الهی را حفظ کردند.

وی با بیان اینکه فریضه عظیم حج، نشانه مهم اسلام و تسلیم در برابر خداوند و عامل وحدت مسلمانان در برابر جبهه کفر و استکبار است، تصریح کرد: تضعیف این فریضه به بهانه‌های مختلف، طراحی دشمنان اسلام برای خالی کردن دور کعبه از پیروان و ارادتمندان اهل بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور افزود: مراسم برائت از مشرکان، مصداقی از امر به معروف و نهی از منکر جهانی است و درک درست از آن از سوی مسلمانان، متزلزل‌کننده موجودیت جبهه کفر و استکبار خواهد بود.

امام جمعه خرمدره در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر کشورهای شرقی و همسایه مانند ترکمنستان، ونزوئلا، قطر و قزاقستان به ایران و سفر متقابل مسئولان کشور و حضور در پیمان‌ها و امضای تفاهمنامه‌ها گفت: سفرهای متقابل بین مسئولان ایران و کشورهای همسایه، بهترین راهکار برای خنثی کردن تحریم‌های جبهه استکبار و ایجاد رونق اقتصادی در کشور است.

وی افزود: ادامه این روند می‌تواند موجب تغییر در معادلات بین‌المللی شده و جایگاه ایران را ارتقا بخشیده و در نهایت موجب خنثی‌سای توطئه‌ دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور ابراز کرد: شاید بتوان گفت که یکی از دلایل مهم سفر بایدن (رئیس‌جمهوری آمریکا) به عربستان با وجود وعده فشار علیه ریاض، اتخاذ سیاست‌های درستی است که حاکمیت جمهوری اسلامی داشته و این سفر می‌تواند نماد تسلیم در برابر ملت ایران باشد.

وی با تاکید بر رعایت الزامات فرهنگی در سفر دیپلمات‌های خارجی به کشور اظهار داشت: وزارت امور خارجه باید بداند که برخورد فعالانه در حوزه فرهنگ دینی و تاکید بر رعایت آن در کشور توسط دیپلمات‌ها و موضعگیری‌‌های آن‌ها عامل عزّت و سربلندی ایران اسلامی است و کوتاه آمدن در این زمینه به هیچ وجه با منافع کشور موجب تسری انفعال به حوزه‌های دیگر نخواهد شد.

امام جمعه خرمدره در ادامه با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد آیت‌الله شهید دکتر بهشتی و یاران باوفای ایشان و سایر شهدای قوه قضائیه و ضمن تشکر از زحمات این قوه گفت: شان قوه قضائیه، نگهبانی از جان، مال و ناموس مردم است.

وی افزود: حرکت در مسیر سند تحول قوه قضائیه که مورد تایید و تحسین رهبر معظم انقلاب بوده و به‌ویژه کاهش هر چه بیشتر زمان دادرسی با کاهش تشریفات غیرمثمر از اصلی‌ترین شرایط موفقیت قوه قضائیه خواهد بود.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با تاکید بر احتیاط در برون‌سپاری در قوه قضائیه اظهار داشت: برون‌سپاری‌ها نباید به‌گونه‌ای باشد که اصل عدالت را مخدوش کرده و حاشیه امن برای ذی‌نفوذها ایجاد کند.

وی با توصیف جایگاه شوراهای حل اختلاف خاطرنشان کرد: شان اصلی هیات‌های حل اختلاف، حل اختلاف است و حرکت دقیق این شوراها در مسیر اصلی خود موجب سربلندی قوه قضائیه و رضایت حداکثری مردم خواهد بود.

امام جمعه خرمدره گفت: انتقاد نابه‌جای رئیس جراحان از اجرای حدود الهی و غیرحکیمانه دانستن آن دخالتی غیرحکیمانه و غیرعالمانه و البته خارج از محدوده وظایف تعیین‌شده بود لذا انتظار می‌رود قوه قضائیه در چنین مواردی برخورد فعالانه و بدون اغماض داشته باشد.

وی با تاکید بر نظارت مستمر بر تولیدات فرهنگی خاطرنشان کرد: برخورد منطقی صدا و سیما در تعطیلی موقت یک برنامه‌ به دلیل توهین به اعتقادات الهی و همچنین اقدام انقلابی سازمان سینمایی کشور در توقیف یک فیلم سینمایی که خطوط قرمز ایران را مراعات نکرده بود، مورد حمایت مردم متدین بوده و قابل تقدیر است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به اعلام زیان از سوی خودروسازان و به‌صرفه نبودن خودروسازی بیان کرد: این نوع از حسابرسی با توجه به نبود ذیحسابی مستقل از سویی و قیمت جهانی خودرو از سوی دیگر قابل دفاع نیست.

وی تاکید کرد: ورود مجلس شورای اسلامی و تحقیق و تفحص از خودروسازان برای شفاف‌سازی جداول مالی، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر